Reageer op: entreprise individuelle of auto-entrepreneur?

#189683
 Noë
Sleutelbeheerder

Natuurlijk wordt het recht op pensioenopbouw voor de AE erkend. Zo gaat het hier toch heel vaak in Frankrijk. Het is zelfs een taktiek van de overheid. Die doet gewoon waar ze in in hebben en neemt dan op de koop toe dat er mensen naar een Tribunaal stappen of ze laten infractieprocedures van de EU rustig op zich afkomen. Daarbij kopen ze dan vaak mensen af die naar een Tribunal gestapt zijn. Die geven ze dan wat hun wettelijk toekomt en die vragen ze dan een papiertje te tekenen – een zogenaamd désistement.
Die zaakjes zijn dan geregeld er komt geen rechtszaak en de overheid gaat gewoon verder met de rest van de belastingbetalers vol aan te rekenen.
De lastpakken worden uitgenodigd bij de SIP (service des impots) alwaar hun aangifte dusdanig wordt aangepast zodat zij ook in de toekomst niet zullen worden aangeslagen.
Zo wordt dus iedereen met een lijfrente die onder het CVZ valt vrolijk aangeslagen voor de sociale lasten. Ik mag dan een kamergeleerde zijn maar volgens mij klopt dat niet. De door mij geraadpleegde belastingdeskundigen waren echter unaniem van mening dat dat wel klopte. Die steken dus hun nek niet uit bij de Direction Génerale des Services Public. Ik dus wel resultaat – alle sociale lasten keurig terug op mijn rekening.
Een stukje hierover staat ook op deze site. Nu help ik een aantal mensen om ook te krijgen waar ze recht op hebben. Uiteraard Pro Deo zoals ik ook Pro Deo op dit spoor gezet ben door een landgenoot.
Dus de FEDAE stapt desnoods naar het Tribunal en lang, heel lang voordat het Tribunal de zaak gaat behandelen halen de autoriteiten bakzeil en wordt de zaak geregeld.
En hier heb je even de AE in de notedop :

Comprendre avec la FEDAE en 10 points et quelques secondes le régime : c’est possible. Lisez ce petit document qui suit et TELECHARGEZ LE PACK DECOUVERTE pour vous faire une première idée.

Téléchargez aussi ici la liste des 280 métiers ouverts aux auto-entrepreneurs, et vérifiez qu’il y a bien le votre !

Bon courage !

1. Innovant : Formalité de création allégée sur Internet (lautoentrepreneur.fr)
2. Sans risque : Régime social simplifié : pas de chiffre d’affaires = pas de cotisations sociales
3. Exonération de CFE (cotisation foncière des entreprises) la première année, comme pour tous les créateurs d’entreprise
4. Simplicité : un impôt sur le revenu qui peut être payé, sur option, chaque trimestre, en même temps que les cotisations sociales = le versement libératoire
5. Facilité : Non-assujettissement à la TVA
6. Dispense d’immatriculation au Registre du Commerce et gratuité de l’immatriculation au Répertoire des métiers (changements prévus avec la réforme 2014)
7. Flexibilité : ouvert pour toutes les activités indépendantes, sauf activités réglementées ou activités agricoles

8. Accessibilité : ouvert aux étudiants, salariés, fonctionnaires (sous conditions)
9. Plafonds de chiffre d’affaires : 32 900 en prestations de services ou 82 200 € en achat-revente (en 2014)
10. Cumulable : toutes les activités sont cumulables, dès lors qu’une activité principale est déclarée.

En deze regering gaat helemaal niets meer doen tegen de AE’s. Gisteren was er een opiniepeiling waarbij de vraag werd gesteld of Mr. Hollande zich namens de PS al dan niet kandidaat moest stellen voor een volgende termijn als President.
3 % van de Fransen vind dat en 97 % vind dat hij op moet krassen.
De Heer Valls is het hele partijprogramma aan het herschrijven.
Dus niet de AE regeling gaat ” op de schop” maar de hele PS gaat ” op de schop”. Alle rare communistische idëen gaan overboord en de AE’ leven nog lang en gelukkig.
Fijn als je in Frankrijk woont en/of werkt want dan krijg je deze dingen ook allemaal mee.
De beste stuurlui staan vaak aan wal zoals je weet maar de wal in Delft is zo ver weg van de realiteit.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?