Reageer op: entreprise individuelle of auto-entrepreneur?

#189633
 Noë
Sleutelbeheerder

“Voor een kleine groep mensen die er mee gediend zijn, zijn er honderdduizenden die het gebruiken om de sociale zekerheid belazeren.” Tja, daar gaan wij niet over dacht ik.
Ik geloof best dat er mensen bij zullen zitten die met het “halfie-halfie” systeem werken maar die zitten er bij het artisanat net zo goed. En we gaan er toch ook niet voor pleiten om de artisans maar af te schaffen. Om maar niet te spreken van Captains of Industry en politici. Veel boter op veel hoofden….Niks te maken met régimes van belasting en sociale lasten.
Ik dacht dat de vraag ging over welk systeem voor deze mensen met een bescheiden inkomen het beste zou passen. En of zij daarbij de laatste cent precies opgeven of naar zichzelf toerekenen dat moeten zij dus zelf weten net als de Fransen. En inderdaad denk ik dat in het algemeen de belastingmoraal nogal ontspannen is. Maar in tegenstelling tot Gautier wil ik dat helemaal niet weten. En lig ik er ook niet van wakker.
Als ik zo om me heenkijk en zie wie er weleens klusjes zwart of grijs doet en wie er weleens klusjes zwart of grijs laat doen en je zou die mensen allemaal afschieten dan was het complete genocide.
Dus ik pas het principe toe van horen, zien en zwijgen.
Ik heb dit al eens verteld – het is een waar verhaal – tijdens een eerdere discussie over belastibngmoraal. Het gaat over een artisan uit de buurt van Toulouse die gepakt werd en die door de mangel gehaald zou worden omdat zijn administratie niet deugde.
Maar zo slecht was zijn administratie nu ook weer niet want hij hield een zwart boek bij waar hij alles precies noteerde – opdrachtgevers, gewerkte uren en data, materialen noem maar op het stond allemaal in zijn boekje.
Daar bleken ook een paar namen in te staan van magistraten die ook wel eens een kluje hadden laten doen. Bij nader inzien bleek dus dat zijn administratie toch wel in orde was en werd de zaak geseponeerd.
Ik denk dat iemand die graag wil weten of wel alle sociale bijdragen keurig betaald worden bij de overheidsdienst zou moeten gaan werken die daarvoor verantwoordelijk is.
Ik heb – want het is echt niet Jan-Met-De-Pet – die hier goed in is – hier in de buurt hele chateaus zien verbouwen door ploegen Polen. Nou die waren echt niet gestuurd door Pole Emploi.
Verbeter de wereld, begin bij Uzelve, steek Uw neus niet in zaken van anderen, en geef objectieve informatie waar immigranten die niet weten hoe de dingen werken wat mee kunnen. Zo zie ik dat tenminste.
En Wim die gepensioneerde jurist – ik schreef dus niet dat hij ook als jurist actief was. Hij heeft een adviesbureautje zei ik. Hij geeft o.a. bijles aan studenten die ergens niet goed in zijn en moeten bijspijkeren. Dat mag dus kennelijk wel.
Laat je de borrel smaken straks.
Ik ga eens even mijn bescheiden steentje bijdragen om de EU wat bij te sturen en de nationale souvereiniteit van Frankrijk te herstellen.
prettige Dimanche allemaal.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?