Reageer op: USA versie mercedes op Frans kenteken zetten onmogelijk??

#191154
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik weet als berijder van een 1980 240TD (die ik uit Nederlands heb meegenomen) heel goed dat een mens “for sentimental reasons” hecht aan een prachtstuk als een 300SD. Misschien, heel misschien, moet je die sentimental reasons even wegzetten. Ook in Frankrijk komt in de nabije toekomst uiteindelijk gezeur over oude voorkamerdiesels, zeker in en om de grote steden, ook al bestaat het Franse wagenpark voor meer dan de helft uit oude oliestokers. Als ik jou was, verkocht ik mijn 300SD (of hok hem op tot je precies weet of je hem geimporteerd krijgt of niet, zo bar als Peter het stelt kan maar hoeft het niet te lopen) en kocht ik hier in Franrijk bijvoorbeeld een mooie 300SE, benzine en diesel schelen wel in prijs maar nou ook weer niet zo idioot veel. Als je buiten de grote stad gaat wonen is een afgetrapt Frans barrel als eerste auto sowieso aan te bevelen, er moet tenslotte zonder veel schade een schaap in kunnen bevallen, toch.

Je hebt overigens wel gelijk over het (tenauwernood verbloemd) protectionisme. Echte doordouwers gaan de strijd aan (maar niet aan de balie van de prefecture!). In vastgelopen conflicten over Europese grensoverschrijdende regelgeving bestaat het EU orgaan SOLVIT, voor als de Hongaarse fysiotherapeut geen vergunning in Ierland krijgt, van die dingen. Meer dan de helft van hun dossiers gaan over: Franse gevallen van dwarsliggerij bij auto-import.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?