Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2017 om 15:12 #207586NoëSleutelbeheerder
Boze vrachtwagen chauffeurs blokkeren de raffinaderijen, en boze gendarmes moeten ze weer wegjagen of op z’n minst tot kalmte manen.
De vergadering met de minister van transport schijnt op niks te zijn uitgelopen, en de vraag is nu : gaat de franse regering overstag net als de vorige keer na een dikke week met brandstof-tekorten, of houd Macron stand in zijn reformatie en kunnen we nog meer acties tegemoet zien.Het probleem is, de franse regering heeft de chauffeurs belooft dat ze niet ontslagen worden doordat de bedrijven de buitenlandse chauffeur moeiteloos kan inhuren, en dat is men schijnbaar vergeten te vermelden in de nieuwe wet.
Want wat als een kleine ondernemer het spuugzat is met die altijd klagende fransoos achter het wiel, een pool is goedkoper, werkt beter, en klaagt nooit.Cees.
28 september 2017 om 12:16 #207600NoëSleutelbeheerderVooralsnog lijkt de actie een doodgeboren kindje. Lang niet genoeg routiers geven gehoor aan de oproep van de CGT en op strategische plaatsen zijn ze door de politie weggejaagd onder het motto dat het recht op demonstreren niet het recht tot blokkeren geeft.
Laatst was er nog een transportbedrijf in Normandië in het nieuws: door gebrek aan chauffeurs kon hij niet aan z’n verplichtingen voldoen. Meerdere vacatures, maar geen sollicitanten…
28 september 2017 om 12:22 #207602NoëSleutelbeheerderJa Capitaine Polen klagen nooit krijgen hun diploma’s voor een tientje op het gemeentehuis in polen.
Zitten bijna altijd met drank achter het stuur rijden met de regelmaat van de klok mensen dood.
Maar zijn goed voor de economie.Prima werknemers.1 oktober 2017 om 08:04 #207636NoëSleutelbeheerderJe schets nogal een bizzar beeld van de polen, ik zie genoeg franse routiers tussen de middag ook behoorlijk aan de wijn lurken 🙂
Of je inderdaad zomaar je rijbewijs op het gemeentehuis kunt kopen weet ik niet, wat ik wel weet is dat in principe iedereen een rijbewijs kan kopen, ook jij als je daar behoefte aan hebt. (500 euro)
Wat ik bedoel te zeggen is dat men in de nieuwe wet wat te eenvoudig heeft gehandeld, en dat aan de andere kant de franse vrachtwagenchauffeur (en de vele andere franse arbeiders) eens bij zichzelf af moeten gaan vragen waar het probleem nu eigenlijk werkelijk ligt.
We hebben afgelopen week allemaal het beeld kunnen zien van die franse meneer die woedend de dranghekken van de stakers opzij gooide onder het vloeken van « hou mij verdomme niet tegen m’n werk te doen ! »
De stakers worden steeds minder aardig gevonden door de medefransoos, en ook de stakingsdrang lijkt drastisch te verminderen.
Dat maakt de vakbonden alleen maar kwader natuurlijk maar we stevenen af op een land waar we misschien ooit af komen van de beroemde hobby van de fransen:-)Cees.
2 oktober 2017 om 13:16 #207649NoëSleutelbeheerderStakers in Frankrijk zien hun acties als enige remedie om gehoord te worden. Om iets van hun -rechtvaardige- wensen gerealiseerd te krijgen.
In een consensus maatschappij als NL hoef je normaal niet meteen de drek op tafel te leggen om je recht te krijgen. Maar soms moet je wel.
2 oktober 2017 om 19:24 #207651NoëSleutelbeheerderEn zoals bij de Nederlandse leerkrachten, kan je staken en tegelijkertijd sympathie winnen. Het volk staat dan achter je, die sympathie hebben de Fransen wel enigszins verspeelt.
2 oktober 2017 om 21:00 #207652NoëSleutelbeheerderverspeelt
verspeeld.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.