Reageer op: Lekkende septictank

#214017
 Noë
Sleutelbeheerder

Afgelopen dagen eindelijk kunnen starten met het probleem van de septic tank. Een aantal maanden afwezig geweest. Dat had als voordeel dat het openen van de tank nauwelijks stank opleverde.

Ik heb het vloeistofniveau van het ‘schone’ water laten dalen door dit gedeeltelijk weg te pompen in de overstort. Ik heb er voor gekozen om het oude gat her te gebruiken, omdat het materiaal van de tank mij iets te brokkelig was om een nieuw gat te maken.

Na alles goed gereinigd te hebben heb ik eerst een rand Sikaflex TS plus gelegd en daarna een pvc pijp van 100 mm in het gat aangebracht. Dit gat rondom goed afgedicht met Sikaflex. Dit laten aandrogen en daarna binnen-verloop 100-125 mm naar bocht- en pijp van 125 mm. Dit gestoken en afgekit in een de aanwezige gres-mof, die ingegoten in cement in de grond lag. Liever had ik deze ook vervangen, maar dan moest ik de vloer open hakken.

Gezien de droogtijd van de kit, 24 uur per 2 mm, betekende dat gedurende het verblijf een andere oplossing gezocht moest worden voor het toilet…

Bij een volgend bezoek zal blijken of de nieuwe constructie werkt.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?