Reageer op: Micro-entreprise, CPAM en verdragsrecht

#212797
 Noë
Sleutelbeheerder

@Theodora

Het lijkt er in jouw situatie op dat er sprake was van keuze, je wilde per se onder het verdragsrecht uit en dat gebeurde kennelijk niet vanzelf toen je de onderneming oprichtte. Daarvoor was inschrijving bij RSI nodig, zo begrijp ik uit jouw eerdere verhalen. Als dit klopt, dan was er toch geen sprake van verplicht verzekerd zijn?
Klopt mijn redenatie en zo ja, is er op dit punt iets veranderd volgens jou in de tussentijd? In een eerdere reactie schreef je: “Daardoor kunnen nieuwe micro-entrepreneurs niet meer van het verdragsrecht afkomen, zoals ik destijds in 2012.” Dit, omdat overstappen naar een ander regime tegenwoordig niet meer aan de orde is. Maar dat heeft toch te maken met uitvoering en niet zozeer met de formele regels betreffende verplichtingen en rechten?

Tot slot even off-topic, ik krijg soms een mail als iemand reageert op een bericht en soms niet. Lastig. Dat heeft niets te maken met mijn instellingen, dat geldt voor nederlanders.fr, maar ook voor deze site (ervaring van gisteren m.b.t. dit draadje). Is dat een bekend verschijnsel?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?