Reageer op: Uw hulp gevraagd.

#212044
 Noë
Sleutelbeheerder

Dag Cees,
Om meteen maar antwoord te geven op je vraag: als we hier zijn gaan we twee tot drie keer per week uit eten en we zijn hier alles bij elkaar zo’n 3 tot 4 maanden. Bij mooi weer gaan we wat vaker (dan kunnen we de tuin in van mijn favoriete restaurant) dan bij slecht weer. Bovendien gaan we hier meestal lunchen. In Nederland gaan we veel minder vaak uit eten en is het vrijwel altijd ’s avonds. We hebben ’s zomers hier nogal veel aanloop en dan combineren we een uitje naar een toeristische attractie (van een markt via een avondje opera tot een vervallen kasteel) bijna altijd met een etentje buiten de deur. We gaan graag naar zo’n ‘toeristentrekker’, want man, wat zijn we trots op de omgeving, die overigens niet ver van jouw stee afligt. Ik zou het woord ‘toeristentrekker’ eigenlijk niet moeten gebruiken, want erg veel mensen van ver zie je er niet. We bezoeken ook vaak wijnboeren in de Cote Roannaise en de Saint-Pourçain (naar eigen zeggen het oudste wijngebied in toute Frankrijk) om daar in te slaan, soms voor hele families. Ik wil niet verhullen dat we hier ook wat vaker uit eten gaan omdat de prijzen niet te vergelijken zijn met die in Nederland, al is het de laatste tijd wel wat duurder geworden. Een bijkomend voordeel van de relatief goedkope lunches en diners is dat we heel af en toe vinden dat we zoveel hebben bespaard dat we wel eens een sterrenrestaurant kunnen bezoeken…
Groet,
Frans

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?