Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

#209663
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik probeer met m’n commentaren en stukjes mensen een inzicht te geven in hoe je dingen kunt doen, en natuurlijk hebben we allemaal een ander plan, maar er moet wel geld verdiend worden (als geen aow hebt)
Daar zijn hele tv-programma’s over gemaakt, niets nieuws onder de zon dus.
Er zijn heel veel mensen die een overweging maken naar Frankrijk te komen, maar dan ?
Als je als gepensioneerde met een zak vol geld komt en je aowtje wordt elke maand over gemaakt is dat geen probleem.
Hooguit een paar technische akkefietjes en wat papierwerk, en daar heeft deze site onderandere Christian, Jos, Rob, en vele anderen voor.
Maar als je nog lang niet aan je aowtje toe bent, wat dan.
Er zijn heel veel mogelijkheden in Frankrijk, maar dan moet je wel aan de slag.
Het heeft geen enkel nut het wiel weer uit te vinden, net als ik bedoel met bovenstaande reactie dat je op de “echte franse” manier geen CdH kunt runnen.
Ons huidige huis staat langs een wandelroute van Chemins de Compostelle.
Ik als ondernemer rook avontuur, wat nu als ik de CdH ga gebruiken mét deze grote groepen mensen, ze komen in aantallen langs de deur!
Onzin riepen ze in het dorp, arremetierige wandelaars die voornamelijk uit emotionele overweging die wandeling maken, de enige die er aan verdiend is de bakker met de sandwiches.
Ik dacht, ok, dan bied ik ze koffie en vruchtensap aan.
Die gedachte heb ik na berekeningen ook laten varen, want wat als je 20 bakkies koffie per dag verkoopt, dan verdien je met aftrek van de koffie iets meer dan 25 euro.
Daar moet je voor afwassen, schoonmaken, enz enz.
Als je 7 bedrijven hebt kun je niet zeggen dat je het fout doet, en deze ervaringen wil ik graag delen met toekomstige francofielen.
Als je advies wil geven, doe het dan goed, of anders niet.
De uitzendingen van Ik Vertrek zijn allemaal uitgeloot, het merendeel haalt de voorverkiezingen niet eens.
Het is puur voor de kijkcijfers dat de meesten succes hebben, en sommigen weer afzakken naar waar ze vandaan komen.
Ik gun het niemand z’n hele ziel en zaligheid in iets te steken en door misvattingen van de ene fout in de anderen te vallen en uiteindelijk op moeten geven.
De toeristenbranche in Frankrijk is booming business, maar dan moet je wel met iets origineels komen, en niet met een oubollige toko waar te kleine bedden in staan enz enz.
De Horeca in Frankrijk kent ongekende mogelijkheden, maar om nu een typisch franse eetzaal te beginnen is geen uitdaging.
Jammer dat sommigen daar niet tegen kunnen en dan rare reacties plaatsen.
Ik had dan wel geen verse sinaasappelsap, ik had wel een bijverdienste wat meer was dan vier keer smic.
Overigens zijn er veel meer smaken dan tegels en tadelakt 🙂

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?