Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

#209610
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik houd het toch maar bij m’n matwitte tegels 30×30, met een ingekrast patroontje tegen het uitglijden. Ze liggen namelijk ook op de vloer. Ik heb het altijd lelijk gevonden dat op de vloer andere tegels liggen dan er op de muur zitten

Vreselijk, dat is zo’n schooldouche wat niets mocht kosten 🙂

De smaak heeft alles te maken met het karakter van de persoon.
Ik ben het helemaal eens met Rob eens over dat verwenmomentje.
Genieten van een douche, de kleuren, de geuren.
Ah ook zoiets; niets is erger dan een toilet in de badkamer.
Wil je ’s ochtends je lichaam lekker masseren met de warme waterstralen van de douche, sta je daar in de strontlucht van een ander.
Bij ons zijn alle toiletten absolut afgezonderd van de badkamer.
Over Tadelakt kun je eigenlijk het zelfde zeggen als over meubelwas, je hebt smaak of je hebt het niet.
Een tafel die gewaxt is, is veel dieper van glans en de houtstruktuur komt er veel mooier in uit.
Tadelakt is een speling van de natuur gevormd door de vakman.
Ja het is een ontzettende klus, maar het resultaat is verbluffend, en jammer voor U, op een foto kun je dat er niet vanaf zien.
Je kunt het vergelijken met amerikaans esdoorn hout, het zogenaamde Ahorn.
Als je dat vanuit één punt bekijkt zie je de vezels lopen, maar zodra je je hoofd enkele milimeters beweegt zie je weer andere vezels lopen, diepe glinsterende schitteringen in de kern van het blanke hout.
Ik heb ooit een keer een plank aan een groepje studenten laten zien.
Vurenhout werd er gelijk geroepen, vanaf een afstandje van een klaslokaal.
Dichterbij bleef de grootste groep vuren zeggen, enkele dachten mischien een ander soort “blank hout”.
Nog dichterbij de tafel, oh nu wordt het anders.
En toen speeg ik er een grote klodder op (dat doen meubelmakers nou eenmaal) en wreef die eens flink uit, en heel dichtbij kwamen hele kleine fabuleuze strukturen van het hout tevoorschijn.
Tadelakt is hetzelfde.
Door het poetsen met de puimsteen kun je strukturen dieper weg laten liggen, en anderen naar voren halen.
Als je daarmee vergezeld speelt met meer en minder kleurstof kun je een waanzinnig aspect in de muur toveren.
Wij hadden een tadelakt muur in onze oude CdH, een lust voor het oog.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?