Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

#209608
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Het valt mij steeds weer op hoe allerlei dingen die ik vroeger gewoon gedachteloos deed- of gebruikte nu ineens een “statement” zjn geworden dat een inkijkje schijnt te geven in mijn diepste zieleroerselen. Badkamer, keuken, auto, kleding, vloerbedekking, hobby, noem maar op. Welnu, de kijker die mij en mijn omstandigheden op dergelijke wijze onder de loep neemt komt dan wel van een koude kermis thuis.

Neem nu de moderne “fashionista statement” badkamer. Enorme tegels die een fortuin kosten, alle afwijkingen van haaks, loodrecht of waterpas genadeloos aan het licht brengen en met geen mogelijkheid strijklicht-strak op een minder dan perfect vlak zijn aan te brengen. Of tadelakt als eeuwigdurende onderhoudsnachtmerrie, vooral met kalkrijk water of spetters van producten als kleurspoeling of henna. Een design badkuip op pootjes, lekker als je daaronder en daaromheen de boel netjes wilt schoonmaken. Van die waskommen op een plank, ook zo’n leuke reinigings-uitdaging. Kranen, handgrepen en accessoires met veel frutsels en fratsels die allemaal kalk aantrekken die niet anders dan met chrirugische instrumenten verwijderd kan worden. Allemaal samen te vatten onder het modernistische credo “bijkomstigheden als praktische bruikbaarheid mogen niet in de weg staan van het design“.

Mijn badkamer heeft dus kleine tegels, inbouw badkuip en wastafel, strakke en gladde vlakken en je kunt je er prima in wassen en opknappen. Zoiets stond vroeger bekend als “form follows function” maar dat soort fantasieloze nuchterheid is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd.

Maar dat ben ik zelf óók al lang niet meer 🙂

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?