Reageer op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after

Anoniem
Inactief

Tja hierbij mijn ervaringen met overstappen van Orange naar RED.
Orange installatie was sinds een jaar operationeel, een deel van de kabel tot aan het verzamelpunt op de straat is volledig nieuw inclusief de aansluiting in huis. De snelheid van ADSL was stabiel rond de 4Mb down en 0,7 up, voor Nederlandse begrippen beroerd maar hier ben ik er heel blij mee, ik kan er bijna alles mee doen wat ik wil. Wat mij niet aan stond was de maandelijkse 37 euro die ik aan Orange moest doneren, dus deze maand gebruik gemaakt van de aanbieding van RED van SFR, de aangeboden 10 euro per maand werd uiteindelijk 15 euro (vanwege degroupage). Alle communicatie verliep via internet en de door mij gedownloade app op mijn telefoon. Na een paar dagen ontving ik een mail dat ik de SFR box (modem) kon afhalen bij een tabakswinkel in de buurt en dat de verbinding in 3 weken hierna over zou gaan. Helaas besloot Orange dezelfde dag de stekker er uit te trekken dwz ik “zag” nog een ADSL link maar het Orange modem logde niet meer in en later probeerde ik de SFR box en die logde ook niet in. Wat nu bellen lukte niet geen telefoon nr van SFR en bovendien hier geen GSM bereik. Maar naar Bergereac gereden naar de SFR winkel, probleem uitgelegd, kunnen niet helpen want communiceren met RED gaat alleen via internet en jammer dat u dat niet heeft. Ik had geen zin om 3 weken te wachten want internet heb ik ook nodig voor mijn werkzaamheden. Uiteindelijk viel het mee en ging de Livebox het 2 dagen later gewoon doen alleen de snelheid was niet goed (1,5Mb down en 0,7 up). Zelf wat zitten spelen met settings in de box maar niets hielp en na een paar keer opstarten greep (kennelijk) DLM van orange in (daarmee bepaald de lijnopereator Orange de kwaliteit van de verbinding) en ging de snelheid nog verder omlaag en werd de verbinding stroperig met een zeer hoge “ping” toen geprobeerd om rechtstreeks bij Orange DLM uit te laten schakelen, dat deden ze niet helaas. Toen Incident via de app van RED aangemaakt, waarempel reactie, ik mocht bellen naar een telefoon nummer wat ze doorgaven want hiervan mag je de 1e 2 maanden gebruik van maken.
Probleem uitgelegd en ze vonden eerst dat 1,5 Mb al heel goed was voor mijn verbinding, gelukkig had ik wat logging bewaard van de afgelopen tijd en kon ik ze toch overtuigen dat het beter kon. Het probleem was dat ze zelf het probleem niet konden oplossen maar ze kontact op moesten nemen met Orange, zucht ik legde uit dat ik het volledig begreep en dat het soms lastig is met Orange maar dat het toch moest gebeuren omdat ik dat niet meer kon.
Uiteindelijk 2 dagen later begon de internet snelheid om hoog te gaan en ook de “ping tijden” werden weer normaal.
Nu the week after…. alles werkt prima, snelheid is bijna net zo goed en de prijs is 60% lager. De tijd zal het leren en ben ik toch blij dat ik de overstap gemaakt heb.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?