Reageer op: Betonnen schuurvloer

#208078
 Noë
Sleutelbeheerder

Mij was het ook opgevallen, Christian, dat de schuurtjes vaak laag zijn (en vooral de goedkoopste). Maar degene die ik heb gezien heeft een deurhoogte van ca. 200 cm (ik kon er rechtstandig in) en een nokhoogte van 240. De planken zijn ook nog eens 3,4 cm dik. Een kleine schuur zou ik kunnen verhogen door aan de binnenkant van de constructie van in elkaar grijpende blokhutdelen staanders te zetten. Alleen voor de deur moet ik dan een iets andere constructie verzinnen, want het verband wordt mede door de dorpel bepaald. Lijkt me wel te doen. En deuren verlengen heb ik al vaker mogen doen. Ik had ook bedacht dat de gehele hut op parpaings geplaatst kan worden (ook weer met extra staanders aan de binnenkant) en dan win je weer 20 cm en kom je uit op een deurhoogte van 1.90 (kan ik net onder door als ik eerst naar de kapper ga). Ook daar moet ik iets verzinnen voor het verband bij de deur. Ik was sowieso van plan het geheel op geïmpregneerd hout te zetten. Het nadeel van de blokhutconstructie is dat je niet gemakkelijk een wrakke plank kan vervangen. Iets wat eenvoudiger is bij een gepotdekselde schuurwand, zoals mijn oorspronkelijke plan was. Ik neem in ieder geval Rata’s idee mee om de plek voor de barbecue pas later en los te doen. Captaines plan om de schuur horizontaal te krijgen door met palen te werken, is een slag te moeilijk voor mij, temeer daar de vloer voor de maaier en andere zware spullen dan aan een kant alleen op enkele palen moet rusten. Maar met al de opmerkingen en ideeën kan ik aan de slag (in het voorjaar als de grond nog goed te bewerken is).
Frans

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?