Reageer op: Inspectie Consuel Dordogne

#208010

Eric, gefeliciteerd. Acht jaar verbouwen, alleen in de vakantieperiodes, geen geringe prestatie. En wat de elektra betreft toch nog één opmerking, ik aarzelde even of ik dat wel hardop zou zeggen. In ieder geval is je installatie nu helemaal volgens de allerlaatste normen goedgekeurd, mooi meegenomen.

Maar wetgevingstechnisch is er voor projecten waarvoor al eerder een bouwvergunning werd afgegeven – vóór de datum van inwerkingtreding van het amendement 5 – een nette procedure bij de Consuel. Want om tijdens de wedstrijd de spelregels te wijzigen is niet correct. Je kunt aangeven of je zo’n object volgens de oude normen (NF C 15-100 t/m A4) wilt laten keuren of volgens het laatste Amendement 5. Voor de Britten had ik dat al een paar keer uitgelegd, ik weet niet of ik dat al op een Nederlandstalig forum heb gedaan. Omdat in het verleden deze website links naar Consuel wegfilterde (blacklist?) hierbij de tinyurl link. En om de forumsoftware te testen nog een keer als rechtstreekse link naar de website van de Consuel.

edit: Ik zie dat ik die Consuel procedure rond de toepassing van de Nouvelle Norme toch al een keer hier op het forum had vermeld.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?