Reageer op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after

#207962
 Noë
Sleutelbeheerder

RED by SFR is de (spot-) goedkope versie van SFR. Afgezien van een 2 maandelijkse periode direct na het activeren van de lijn is de Service Client dan ook niet telefonisch bereikbaar. De Service Client van RED is uitsluitend per chat, social media of de app bereikbaar en niet in het weekend. Ook Orange biedt deze goedkopere mogelijkheid van hun dienst zonder telefonische helpdesk via Sosh, maar is dan nog steeds veel duurder.

Door de beschikbaarheid van een goede 4G verbinding zou dat voor jou geen probleem moeten zijn. Ik heb de service client nog niet nodig gehad en ook voor mij is een kapotte kabel de meest waarschijnlijke reden om contact te zoeken. Dat lijkt me een simpele melding die SFR direct naar Orange kan doorsluizen, dus ik hoop dat dat tzt goed gaat. Zoals in het betreffende draadje gemeld ging bij mij de overgang van Orange naar SFR prima en sindsdien betaal ik nog slechts €14,98/maand inclusief onbeperkt bellen naar vaste lijnen.

Als je wilt kun je wel je analoge lijn behouden, dan wordt die doorgezet naar SFR. Je krijgt bij het aanmelden de optie of je de telefoon volledig wilt “dégrouperen” of niet. Dan kun je de analoge lijnkwaliteit nog ‘bewaken’.

Ik heb de afgelopen 4 maanden in totaal enkele uren zonder internet gezeten zonder dat er iets defect was. ADSL blijft dan gewoon staan, maar geen internet verbinding. Dat is beduidend meer dan bij Orange (enkele minuten/jaar), maar het kan een incident zijn. Aangezien ADSL bleef staan heb ik ook geen contact gezocht met de helpdesk.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?