Reageer op: Wifi valt steeds weg

#207911
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik denk dat je SFR box onlangs een firmware update heeft gekregen naar versie 3.5.8, die kreeg ik enkele weken geleden ook. Op zoek naar wat die firmware voor verbeteringen bracht vond ik een enkele klacht over de WiFi sinds de upgrade.

In principe is de stand ‘automatisch’ prima, de box zoekt dan zelf een vrij kanaal. De box geeft bij het tabblad wifi-général achter ‘auto’ tussen haakjes aan welk kanaal momenteel in gebruik is. (Canal actuel:x)

Je kunt beter niks proberen aan te passen bij” Réseau v4″, of bij V6 ,dat staat goed dus elke wijziging is onjuist.

Los van mogelijke storingen van buren is een mogelijke oorzaak dat een apparaat een trage verbinding heeft gemaakt met je box. Vanwege het gebruikte protocol moeten dan noodgedwongen alle andere apparaten ook traag werken. Zet alle andere draadloze apparaten eens uit. En natuurlijk: controleer of je geen virus hebt opgelopen…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?