Reageer op: Routiers en grève.

#207636
 NoĂ«
Sleutelbeheerder

Je schets nogal een bizzar beeld van de polen, ik zie genoeg franse routiers tussen de middag ook behoorlijk aan de wijn lurken 🙂
Of je inderdaad zomaar je rijbewijs op het gemeentehuis kunt kopen weet ik niet, wat ik wel weet is dat in principe iedereen een rijbewijs kan kopen, ook jij als je daar behoefte aan hebt. (500 euro)
Wat ik bedoel te zeggen is dat men in de nieuwe wet wat te eenvoudig heeft gehandeld, en dat aan de andere kant de franse vrachtwagenchauffeur (en de vele andere franse arbeiders) eens bij zichzelf af moeten gaan vragen waar het probleem nu eigenlijk werkelijk ligt.
We hebben afgelopen week allemaal het beeld kunnen zien van die franse meneer die woedend de dranghekken van de stakers opzij gooide onder het vloeken van « hou mij verdomme niet tegen m’n werk te doen ! »
De stakers worden steeds minder aardig gevonden door de medefransoos, en ook de stakingsdrang lijkt drastisch te verminderen.
Dat maakt de vakbonden alleen maar kwader natuurlijk maar we stevenen af op een land waar we misschien ooit af komen van de beroemde hobby van de fransen:-)

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?