Reageer op: Zucht…..

bosbess
Deelnemer

Goed dat je alleen maar zucht. Ik zou persoonlijk woest worden. Maar dat helpt niet. Zuchten trouwens ook niet. Moet de franse bankrekening per se op jouw naam staan? Anders kun je de naam opgeven van een vertrouwenspersoon met een bankrekening in Frankrijk, die het bedrag na ontvangst direct overmaakt naar Nederland.

Je moet die persoon dan wel je bankgegevens toesturen, maar dat is geen bezwaar. Bovendien moet je de verzekeringsmij voor de zekerheid er wel bij laten vermelden dat het geld bestemd is voor jou plus je polisnummer en het schadenummer. Anders krijgt die persoon misschien last met de fiscus.

Wanneer je niemand kent die in aanmerking komt en het niet om tonnen gaat, wil ik het eventueel wel voor je doen. Ik heb een rekening bij ING Direct (franse internetbank) en van daaruit is het vrij gemakkelijk om geld naar Nederland over te maken, hoewel het altijd ingewikkelder is dan bij een NL bank, waar je simpelweg het IBAN-nummer, de tenaamstelling en de woonplaats vermeldt. Franse banken vragen altijd om eerst een externe rekening aan te maken waarnaar je kunt overschrijven. Maar bij ING Direct is dat snel gebeurd.

Je kunt blijven zuchten tot je een ons weegt, maar praktische oplossingen vinden voor dit soort franse achterlijkheden werkt sneller. Succes.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?