Reageer op: Postuum succes voor François Hollande

#207110
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik zit hier te internetten met m’n mobieltje, krijg vrijdag de huisaansluiting als het goed is.
Vandaar dat ik niet alles kan downloaden.
Heb het intervieuw dus niet geopend (kunnen openen)

Ik woon al heel lang in frankrijk inderdaad, maar ben absoluut geen fransoos 🙂
Ik blijf optimistisch, maar ook realistisch.
Macron kent frankrijk beter dan ik, dus hij zou dat beter moeten weten en niet van mij moeten horen 🙂
De fransen, met name de jongere generaties en de vooruitdenkenden, hebben schoongenoeg van de gevestigde orde, ze willen nieuw, ze willen, nou ja, en toen kwam de knappe vlotte emanuel als een toverfee tevoorschijn.
Hij beloofde, hij had meetings, enorme mensendrommen overstroomden voetbalstadions, hun held was geboren, MACRON!
Hij flitste, hij gebruikt facebook en twitter om zijn boodschap zo snel als mogelijk de wereld in te helpen, hij was DE nieuwe held van frankrijk.
En nu is hij net zo sloom en zo langzaam als al die andere ouwe kuddedieren die al eeuwen de Elysée betrekken.
Wat hij doet is niet verkeerd, en zoals jij het zegt snap ik dat wel, maar het is niet wat de fransman snapt.
Ik ga niet eerst m’n tuin aanleggen voor ik de gevel moet stuuken, c’est si simple.
Precies wat Jako nu ook zegt, diegene die altijd al klagen krijgen nu dus gelijk dat het de schuld is van de buitenlander, stem dus op Le Pen!
Hij had dat gewoon even moeten laten rusten, ga belangrijkere zaken regelen, datgene wat het volk wil zien.
Ram die loi de travail erdoorheen, pak de kansen van de vertrekkende brexitbedrijven, Hier in Roanne knokken ze voor het binnenhalen van een Amerikaan die duizend arbeidsplaatsen oplevert, duizend!!!!
Als ik Macron was pakte ik het eerste beste vliegtuig naar de US, greep die amerisoos bij z’n kladde en hopsa naar Troisgros.
Dan zegt het volk “kijk eens, duizend banen! Dat is pas een president”.
Dat is niet alleen duizend banen, dat zijn twintig auto’s, of misschien wel twee honderd.
Dat zijn duizend man met restaurantbonnen, dat zijn huizen, dat zijn winkels, duizend man levert de kas van menigeen flink wat op.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?