Reageer op: Extreem A la Une

#206812
 NoĂ«
Sleutelbeheerder

Ben ik deels met je eens, ja inderdaad komt de kleding uit het feit dat adam en eva bla bla bla.
Als je zo ver terug gaat zou ik ook jou moeten negeren want de vrouw is onderdanig aan de man 🙂
Zover gaan we gelukkig niet meer in Europa op nog een paar dorpjes op de biblebelt na misschien.
Maar dan twee dingen, om naakt te zwemmen zijn er events in zwembaden, en er zijn naaktstranden.
Er zijn zelfs homostranden, wist je dat, dan lig je tussen allemaal homo’s in je eigen wereldje waar niemand je iets kan beletten wie of wat je bent.
Daar moet je altijd een takke eind voor lopen, want ze zijn na het nudistenstrand helemaal aan het eind.
Als “ze” dan zo graag willen, waarom geen moslimstrand?
Op een gewoon strand mag je niet naakt zwemmen ook al heeft dat met een duizende jaren poude regel te maken, het is een gedragscode, een fatsoensnorm.
We leven in een land met een christelijke cultuur en daar zou ik graag van vinden dat dit zo bleef.
Dat men keihard vecht voor het verbieden van een kinderfeestje, maar ondertussen hoor je de gemeenschap niet als men suikerfeest aankondigd maar pasen heeft plaats gemaakt voor lentefeest, en sommige scholen bouwen geeb kribbetje meer allemaal omdat het “de anderen” stoort, dan vind ik dat men ook deze uitingen moet verbieden waar nodig.
Zwemmen in je burkini? goed idee, maar organiseer maar een event in een zwembad met de medemoslims die willen zwemmen, of vraag toestemming voor een officieel burkinistrand, er zijn best nog wel een paar kilometer strand te vinden ergens.
In Tel-Aviv heb je aan Gordon beach eerst het gewone strand voor gezinnetjes, daarna het machostrand waar alle sportbinken zitten net voor de jachthaven, daarna het homostrand en daarna het religieuze strand wat ook weer verdeeld is in twee delen, een voor mannen, een voor vrouwen.
Prachtige oplossing, zwem in wat je wilt en met wie je wilt.
Het draait natuurlijk niet specifiek om het zwemmen en de burkini, het gaat er in de maatschappij om dat je spelregels moet hebben waarin we ons allemaal kunnen vinden.
Frankrijk is een land waar je religie niet in het openbaar kunt aangrijpen om je standpunten te verkondigen.
Dat is een groot goed, In Nederland zouden ze al een regering hebben als dat ook zo was 🙂
Ik ben een voorstander van een multyculturele samenleving waarin we allemaal ons eigen hachje hebben, dat is mooi, en dat kan immers ook, kijk naar de eerdere imigratie van Indonesiers en chinezen.
Het zijn ook maar een paar moslims die zo fanatiek zijn en alles dwarsbomen, de grote meerderheid wil gewoon een samenleving met vrede en plaats voor iedereen.
Hier in het dorp is een kebab, ze hebben twee kleine kinderen.
Ik neem ze mee op de speedboot en dan hebben we veel lol.
Moeders zwemt niet, ze zit in een lange luchtige jurk in de boot, vaders zwemt zo beroerd dat ik een zwemvest op dek heb liggen voor als’t moet, maar de kinderen zwemmen goed, dat moesten ze leren van hun ouders.
Veel arabische kinderen kunnen niet zwemmen, en de ouders doen er niets aan omdat te veranderen.
Er is tijdens die arbeidsimmigratie iets volledig fout gegaan waardoor we nu met een derde generatie jeugd zitten die nog leven in de tijd alsof ze gisteren zijn aangekomen.
Ik heb vluchtelingen ontmoet die hier twee jaar zijn, die spreken beter nederlands dan de kinderen van allochtone ouders en grootouders die ooit hier naar toe zijn gekomen.
Wat is er mis gegaan!
En vooral, wat kunnen we er aan doen dat het beter gaat.
In iedergeval niet de ogen dicht en “ik zien niks” mentaliteit.
Macron heeft veel beloofd, ook richting banlieue, en ik hoop dat hij het echt waar gaat maken.
Het toelaten dat meisjes in een burkini moeten gaan zwemmen brengt alleen maar met zich mee dat de jongens zich onaangenaam gedragen naar meisjes die dat niet doen.
Ze willen leven in een land met vrijheden, dan moeten ze ook die spelregels accepteren.
Wist je trouwens dat er in de Vendee twee gereformeerde campings zijn van en voor nederlanders?
Er zijn geen zwembaden, geen muziek, geen “aanstootgevende” kleding, op zondag zit de poort dicht, en men prijst de heer en niet maria want ze houden van de franse zon, maar niet van hun kattholieke afgoden.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?