Reageer op: Extreem A la Une

#206811
 bosbess
Deelnemer

Man, wind je niet zo op en ga niet zo tekeer. ’t Is maar een discussie hoor. Bedankt dat ik van jou de nieuwsvoorziening mag doen, wat aardig van je. Helaas had je kennelijk niet begrepen dat ik een grapje maakte. Ik heb geen tijd en geen zin om me op mijn leeftijd extra dagelijkse verplichtingen op de hals te halen. Vrijheid blijheid.

Ik zal niet meer op je tirade ingaan. Eén ding wil ik nog wel kwijt: wanneer een boerkini “honderd procent een uiting van religie is, punt.“, dan zijn zwembroeken, badpakken en bikini’s dat ook. Namelijk uitingen van de christelijke religie waarmee onze westerse cultuur al eeuwen is doordrenkt en die ons allerlei normen voorschrijft waar ik het als ongelovige niet mee eens ben.

Je omzeilt handig mijn eerdere vraag: waarom mag ik niet in mijn nakie in het zwembad? Omdat de christelijkheid heeft verordonneerd dat ik in het openbaar mijn geslachtskenmerken moet bedekken. Waarom? Omdat hun zogenaamde Adam en Eva na het eten van een appel (uiteraard de schuld van de vrouw) zich bewust werden van hun naaktheid. ’t Is te gek voor woorden, maar in de loop der eeuwen is het nu eenmaal onderdeel geworden van onze cultuur. Net als de Islam voor miljoenen mensen onderdeel is geworden van hún cultuur.

Het zou leuk zijn als mensen eens uit protest naakt in zwembaden zouden springen en dan bij de rechter ter verdediging aanvoeren dat zwembroeken, badpakken en bikini’s verboden uitingen van (de christelijke) religie zijn. Dáár zouden rechters pas een leuke kluif aan hebben…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?