Reageer op: welke is de beste vaatwasser in Frankrijk?

#205024
 Noë
Sleutelbeheerder

Tsja, mijn eigen ervaringen zijn extreem anders. Ik bezit nog een Bauknecht wasmachine en droger die uit Nederland zijn meegekomen, elk ruim 15 jaar oud. Toen nog ‘made in Germany’, en vrij duur in aanschaf. Bauknecht is inmiddels al lang opgeslokt door Whirlpool en ook verworden tot Italiaanse rommel.

Zo’n ‘Italiaanse’ Bauknecht vaatwasser had ik 10 jaar geleden uit Nederland meegenomen, na 3 jaar overstegen de reparatiekosten de waarde (circulatiepomp). Vervangen door goedkoop merk ‘white westinghouse’. Die deed z’n werk bizar slecht en was al na iets meer dan twee jaar defect, ook de circulatiepomp. Die heb ik vervangen door een Indesit. Die ging binnen twee jaar defect =garantie. De garantie werd in opdracht van Boulanger afgehandeld door een paar prutsers van “pro”&Cie die de machine meenamen en een week later met hetzelfde defect terugbrachten. Direct klacht ingediend bij Boulanger die er mee in z’n maag zat, want de prutsers hielden vol dat de machine werkend was achtergelaten. Pas een maand later alsnog door diezelfde prutsers ‘gerepareerd’. Aangezien Indesit zelf geen 2 jaar garantie geeft kon ik daar geen claim neerleggen. De oorzaak van dit gepruts is dus primair de slechte garantieregeling van Indesit.

Na de garantie gaat het apparaat minimaal 1 keer per jaar defect, maar buiten garantie repareer ik hem zelf waardoor ik ook gezien heb wat de prutsers van Pro&Cie hadden aangericht. Inmiddels is het apparaat 6 jaar oud en heeft hij 8 defecten gehad: twee keer het verwarmingselement, aanvoerslang lek, afvoerslang lek, pressostaat defect, toevoerklep defect, afvoerpomp defect en nu de circulatiepomp. De kosten voor de reserveonderdelen zijn al bijna zo hoog als de aanschafwaarde van het apparaat, laat staan als daar arbeidsloon en voorrijkosten bij zouden komen, totale uitgaven inmiddels ruim €700. Een apparaat van ruim €700 aanschaf gaat echter langer mee en met veel minder ergernis. Ik woon nu ruim tien jaar in Frankrijk en in die tien jaar wordt dit de vierde vaatwasser. Dus kom niet aan met ‘die goedkope zijn ook goed’, het is allemaal prul, ook Elektrolux 😉

Een dure vaatwasser die “al” na 7 jaar het eerste defect heeft heb ik nog nooit in mijn leven mogen meemaken, daar doe ik het voor.

@Silex: bedankt voor de nuttige informatie.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?