Reageer op: Aanmelden cpam

Noë
Sleutelbeheerder

tps://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2007/05/24/rapport-awbz-zorg-in-het-buitenland/z-2768871b.pdf

http://www.securite-sociale.fr/IMG/pdf/cir_2011_cmu_33406.pdf

Goedemorgen,
Ik heb contact gezocht met het CAK en werd daar geen steek wijzer.
Men verwijst naar CPAM.

Ik hoop dat er lezers zijn die zich willen verdiepen in bovenstaande documenten.
De eerste link is van de rijksoverheid waarin op blz 34 een belangrijke uitspraak van het Europese hof staat, nl dat vrij vertaald Nederland
De volledige zorgkosten moet vergoeden ook al is er in het woonland een eigen bijdrage verschuldigd, tot het bedrag dat Nederland zou moeten vergoeden op basis van de ned. Basisverzekering.
De tweede link is een uitleg van het fr. Min. Van werkgelegenheid en soc. zaken aan uitvoerende instanties hoe men beleid dient te vetalen.
Daarin oa. Een uitleg dat gepensioneerden met laag inkomen kunnen vallen onder een gratis

Wat ik uit de documenten begrijp is dat als frankrijk al een eigen bijdrage zou inhouden, waar nederland dat niet doet , Nederland conform jurisprudentie ( arrest inzake belgische casus) verplicht is de eigen bijdrage te vergoeden.

Graag jullie reactie, je moet er wel even voor gaan zitten maar het is belangrijk voor ons allemaal
Groet Harry

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?