Reageer op: Hollande hogerop in de EU

#195833
 Noë
Sleutelbeheerder

“Evenwel niet voor Wilders. Die man is gedreven en bekwaam”

Als iemand één grote mislukking is is dat Wilders wel.
Geert kwam lang geleden in een kibboets terecht en deed daar net als alle andere volunteers hetzelfde als iedereen die er even tussen uit knijpt; veel roken en veel drinken en feest vieren.
Echter in een kibboets is het een mooi bestaan, je wordt op een bijzondere manier omarmd door het warme sociale leven en de vriendelijke mensen met een slome sfeer.
Je werkt hard maar niemand heeft haast.
Dan gebeurd het niet dikwijls dat je één wordt met deze gemeenschap, ik heb zelfs mensen die nog nimmer een kerk of synagoge hebben gezien in hun hele leven, zien veranderen in orthodoxe gelovigen of mensen die meer jood zijn dan welke volbloed jood dan ook.
Ze bestrijden iedereen die ook maar iets negatiefs over joden kan zeggen, sterker nog, ze worden extreem.
Wilders is zo’n personage.
Hij was in de kibboets al niet het plezierigste ventje, maar dat het hier op uit zou draaien zagen we toen niet.
Iets voor zijn komst was er al een canadees die compleet doorsloeg en zich terug trok in zijn barak en daar het jodendom bestudeerde, we waren dus wel wat gewend.
Wilders is vergeven van haat tegen de moslims, en dat is er daar ingeslopen.
We zaten in een tijd dat er elke week wel een bus opgeblazen werd, ik meen in diezelfde tijd ook een bus met schoolkinderen die het ravijn in stortte.
Gelukkig had ik vrienden die me objectief hun wereld lieten zien.
Het gebeurde ook anders, en dan kon er iets bij je knappen.
Je bent als politicus totaal waardeloos als je je door haat laat leiden.
Ongeacht of wilders nu wel of niet kan regeren, hij is geobsedeerd door een feit wat zijn hele leven beheerst, dan kun je niet normaal (meer) functioneren.
Persoonlijk vind ik dat hij goede punten heeft, net als Trump, Hollande, Fillon, en zelfs Poetin, maar ik kots van zijn afkeer tegen een groep mensen die hij openlijk haat.

Ondertussen heeft Emanuel Macron geantwoord op de beschuldiging dat hij geld misbruikt wou hebben.
Zoals ik al hoopte hij doet dat op een eerwaardige manier en vermijd het gooien van modder.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?