Reageer op: De president heeft gesproken …

#195708
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

’t is afgelopen met ‘links’

Ik denk dat dat zal meevallen. Als de heer Hollande was aangebleven was links pas écht totaal vermorzeld. De Fransen willen hem niet eens meer als hondenmepper, laat staan als president. Hij heeft zelfs mijn verwachtingen nog ondertroffen en dat is een prestatie op zich 🙂
De opvolger van de heer Hollande heeft nu de kans om puin te ruimen en een meer geloofwaardige koers voor de verkiezingen uit te zetten.
Aan de andere kant, als die opvolger Montebourg heet, gaan we een prachtige demonstratie “van de regen in de drup” meemaken.

Overigens vrees ik dat het niet zoveel zal uitmaken wie uiteindelijk tot president van Frankrijk gekozen gaat worden. De schuldenlast is té ondraaglijk, de tekorten té structureel, de economie té zeer geplunderd, het bestuurlijk apparaat té log en de bevolking té star om de koerswijzigingen te kunnen doorvoeren die noodzakelijk zijn voor het aanjagen van de economische activiteit en met name het bestrijden van de werkeloosheid.

Het point of no return is gepasseerd en de geschiedenis gaat zich herhalen:
Het Ancien Régime had zichzelf gedurende de 18e eeuw steeds verder uitgehold en implodeerde uiteindelijk tijdens verwoede hervormingspogingen, die telkens op hevige tegenstand van de geprivilegieerden stuitten” [Wikipedia].

Men behoeft slechts “18e” door “21e” te vervangen om zich een idee te vormen op welke wijze de huidige politieke en economische impasse gaat worden doorbroken. Hint: niet langs de weg der geleidelijkheid.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?