Reageer op: Algoritmes kiezen Trump

#193992
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour @Ratatouille,

Uit: NRC (‘sarcastisch’: de corrupte media) van zat. 12 november

Ik heb nog even alle voorgaande postings aan dit draadje doorgenomen maar de opmerking “corrupte media” komt uitsluitend in uw bijdrage voor. Dus uw sarcasme richt zich op een door uzelf gebouwde stropop, niet op een elders geponeerde stelling.

Overigens, dat de gevestigde media in deze hele onverkwikkelijke verkiezingscampagne een uiterst dubieuze rol hebben gespeeld geven ze nu hier en daar zélf toe. Zie bijvoorbeeld de New York Times die nu een excuusbrief stuurt aan haar abonnees. Zonder het woord “corrupt” in de mond te nemen kan ik hier toch wel stellen dat dit soort dingen niet bevorderlijk is voor iemands vertrouwen in de media.

Zowel Trump als Clinton hebben gedurende de campagne een verzameling dwaze toezeggingen, halve waarheden, leugens en wartaal uitgeslagen die zijn gelijke in de geschiedenis niet kent. Afhankelijk van de kleur en aard van de media zijn deze meer of minder breeduit uitgemeten. De tijd zal leren wat van alle verhalen in de werkelijkheid terecht zal komen. Naar ik vermoed, niet al te veel. Een kapitein kan een olietanker geen haakse bocht laten maken door het roer voluit om te gooien, daar zitten natuurwetten op het gebied van massatraagheid in de weg. Vergelijkbare beperkingen gelden voor de president van de USA, wie dat dan ook mag zijn.

Het Brexit referendum, de verkiezing van Trump, het Oekraine referendum in NL, het zijn slechts de eerste tekenen aan de wand. Een komend referendum in Italie, herhaalde verkiezingen in Oostenrijk, de 2017 verkiezingen in Nederland en Frankrijk, de 2018 verkiezingen in Duitsland, de bevolking ziet ze niet langer als een gelegenheid om zich achter hun politieke voorkeursrichting te scharen, maar als hun laatste kans om een molotov-cocktail in de machine van de status quo te gooien vóórdat diezelfde machine over hen heen rolt.

Het verval van positief kiezen naar gefrustreerd van zich af slaan is naar mijn mening de wérkelijk zorgwekkende ontwikkeling. Niet de vermeende macht van televisie, Internet, Twitter, Facebook, Google of welk medium dan ook. En ook niet de van alle tijden daterende feitenvrije prietpraat van opportunistische politici.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?