Reageer op: Algoritmes kiezen Trump

#194005
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour @Hans,

Op dit moment breken er overal in Amerika demonstraties uit, soms ontaardend in rellen. Allen gericht tegen (de verkiezing van) Trump. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder gebeurd is in dat land.

Ik weet ook niet of dat ooit eerder is gebeurd. Maar heel cynisch heb ik wel de observatie richting deze protesteerders: lekker veilig, dat protesteren, nu de grote boze republikeinen weer aan de macht zijn. Waar waren jullie toen Obama de sh*t uit elk onwelgevallig land begon te dronen? Toen de USA nieuwe oorlogen tegen inmiddels 7 verschillende landen begon? Toen Hillary Clinton kakelend “we came, we saw, he died” lachte toen Gadaffi op gruwelijke wijze was vermoord?

Ik ben helemaal geen fan van Trump en allerminst blij met de turbulente tijden die her en der lijken aan te breken. Maar de reden dat kiezers overal nu stemmen uitbrengen tégen de gevestigde orde heeft alles te maken met de manier waarop diezelfde gevestigde orde hen al decennialang als niet-ter-zake-doend dom stemvee heeft weggezet. Links of rechts, republikein of democraat, conservatief of liberaal, het zijn scheidingen die in toenemende mate hun betekenis verliezen. Daarvoor in de plaats is het lang vergeten “de massa versus de elite” weer in opkomst, en krijg je het bizarre effect dat elite-miljardair Trump wordt gezien als medestander van de massa. Dat gaat voor veel mensen nog een flinke teleurstelling opleveren.

Ik blijf erbij, we gaan ook in Europa enerverende tijden tegemoet.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?