Reageer op: Algoritmes kiezen Trump

#193986
 Noë
Sleutelbeheerder

Dag Jos,

Ik ben het natuurlijk grotendeels met je eens en ben tevens van mening dat grote gevestigde orden zoals democratie en kapitalisme ver aan het eroderen zijn. Wat er voor in de plaats zal komen weet ik niet en ik denk dat ik de volle omslag ook niet meer mee zal maken maar dat er zaken aan het veranderen zijn mag duidelijk zijn.
Wat me daarin wel zeer verontrust is dat zo’n narcistische bullebak door een meerderheid van een volk wordt verkozen tot president. Ik ben bang dat er de komende vier jaar weer vele levens verwoest worden (indirect) door, via en uit naam van deze president.
En voor wat betreft de NL media. Die zie of hoor ik nauwelijks meer. Ik luister en kijk vrijwel uitsluitend het Vlaamse nieuws, actualiteitenprogramma’s, radio en documentaires. Verder wat BBC en slechts heel weinig NL tv en helemaal geen NL radio (niveau is wat mij betreft om te huilen) Alleen het de NRC en soms een Volkskrantje lees ik nog NL’s
Neemt niet weg dat de eerder genoemde digitale media blijkbaar een hele grote rol hebben gespeeld in deze verkiezingen en daar heb ik toch wat vraagtekens bij!

Onlangs heb ik nog gekeken naar twee Michael Moor documentaires: “Moore in het land van Trump” en “Where to invade next” Beide zeer vermakelijk en soms verbijsterend. Maar zoals altijd met Moore neem ik er wel een pakje zout bij. Hij is dan wellicht het linkse argument in het land van een zeer zwart tegenover wit argumentatie maar ook zijn mening is niet erg genuanceerd en soms wat al te extreem. Maar zo is die cultuur nu eenmaal.

En Peter; ja in mijn optiek bestaat de US grotendeels uit domme, oppervlakkige mensen, anders is het voor mij echt onverklaarbaar dat Trump verkozen is. En dat de uitspraken nu wat genuanceerd worden is natuurlijk niet relevant voor zijn verkiezing, hij is gekozen op basis van zijn ongenuanceerde uitspraken.

Op dit moment breken er overal in Amerika demonstraties uit, soms ontaardend in rellen. Allen gericht tegen (de verkiezing van) Trump. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder gebeurd is in dat land.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?