Reageer op: De maatschappij met je kop in het zand.

#195688
 Noë
Sleutelbeheerder

H@ns, mijn argument is dat ik geen kritiek mag hebben anders waarom pleur ik niet op, ik mag geen kritiek hebben want dat is niet zo, en alle rapporten van de overheid en de desbetreffende instanties ten spijt het is allemaal onzin.
Frankrijk is een fantastisch welvarend land.
Als je goed gelezen hebt zie je dat ik nergens argumenten aanvoer om de jongeren tegen te houden, sterker nog, ik help er aan mee ze te laten globaliseren.
Wat ik als negatieve tendens waarneem is dat Franrkijk helemaal geen welvarend land is waar deze globaliserende jongeren zich kunnen ontwikkelen.
Het is een zinkend schip waar je vanaf springt zolang je nog kunt.
Natuurlijk is voor jou en mij, en vele vele anderen frankrijk een droomland.
Het lekkerste eten, de beste wijnen (zolang de chinezen niet alle chateaux opgekocht hebben) lang tafelen, en heerlijk relaxed.
Alleen vergeet men dat dit betaald moet worden, en daar heb je goede lonen voor nodig voor de nieuwe generatie.
Ik heb mensen ontmoet die niet inzien waarom geld zo belangrijk is, dus ze leren hun kinderen ook niets bij.
Ik vertelde ze dat de wereld aan het veranderen is, we gaan niet meer een weekje naar de camping in Vendee, en de rest van de vakantie in de moestuin.
Men wil nu skieën, stedentrips, feesten en lange reizen, en vooral, een nieuwe auto.
Vroeger keken we nog op van die franse auto met die deuk, wat een geweldig land was dat.
Het is allemaal over, de generatie van nu wil een bolide.
Dat gaat niet met een klein loontje, en zeker niet met de smic.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?