Reageer op: Beleid of overheids-chantage?

#195562
 Noë
Sleutelbeheerder

Wat dat tweede voorbeeld van Fransco betreft, twee vragen: 1) hoe valt te verklaren dat je in Frankrijk twee tot driemaal zoveel kwijt bent als in Nederland of Duitsland voor een zonnepaneel installatie en 2) kunnen alleen door professionals aangelegde installaties een attestation van de Consuel krijgen?

Hoi Rob, ik heb even rondgekeken, maar je stelling dat je in Frankrijk voor een zonnepaneelinstallatie minimaal het dubbele kwijt bent, heb ik geen bewijs voor gevonden. De aanschaf kan wel duurder zijn, maar de subsidie is ook hoger, zodat het netto min of meer gelijk loopt (en dan houd ik geen rekening met de hogere kans op zon in Frankrijk).
Of alleen door professionals aangelegde installaties een attestation van de Consuel kunnen krijgen, weet ik niet. Waarom wil je dat weten? Ga je zelf het dak op?
Wel zet ik vraagtekens bij al die bedrijven die mij een installatie willen verkopen (“u hoeft alleen maar te investeren, de rest doen wij”). Standaard antwoord ik dat ze hun plannen op mijn dak mogen uitvoeren. “Jullie leveren de apparatuur en ik het dak. De winst delen we samen.” Maar dan is de animo ineens behoorlijk minder.
Frans

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?