Reageer op: Hoe blijf jij warm?

#189223
 Noë
Sleutelbeheerder

Madame Mimmi, 20 stères is heel veel. Dat betekent dat in een periode van 150 dagen winter er elke dag 27 blokken van 50 cm op het vuur moeten worden gegooid. Ik begin die temperatuur van 23 graden en het strippen van uw gasten beter te begrijpen. En ook het vele werk dat er mee is gemoeid. Zelf hou ik ook niet zo van die warmte. We proberen beneden een temperatuur van tussen de 18 en 20 graden te handhaven en in de slaapvertrekken boven mag en moet het aanzienlijk kouder zijn. Geen verwarming daar. Al met al verwarmen wij maar 225 m3 (90 m2) en hebben voldoende aan 2 stères per jaar voor de 60 koude dagen die we er zijn.
Dungeklede koukleumen kunnen bij ons dichter bij de kachel zitten of een van de plaids over hun rillerige lijf leggen. In de praktijk is een trui al voldoende (strip-tease à l’envers). Je moet je wel op de kou kleden, vind ik. Dat is ook handiger als je naar buiten moet om hout te halen. Voor mijn houtkachel is dat twee keer per dag, maar ik verstook op een echt koude dag niet meer dan 10 blokken van 50 cm.

Frans

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?