Reageer op: Wie heeft er een tractor?

#188925
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Timo,

Toen ik definitief in FR ging wonen kwam ik er al snel achter dat een paar hectaren gras niet alleen leuk is, maar ook dat dat spul groeit. En niet zo’n beetje ook. Dus een tractor moest er komen. Na uitgebreid orienteren en bevragen van meer terzake kundige buren is het uiteindelijk een Ford 3000 geworden.

Ford 3000 archieffoto

Voor mij de perfecte tractor. Bouwjaar 1972, nu ruim 7000 uren erop. Met 47 PK sterk genoeg voor de parkmaaier, de gyrobroyeur, een betonmolen en een benne met dozermes voor het verplaatsen van van alles en nog wat. In de “vigneron” uitvoering is ie lekker smal. Plus eenvoudig genoeg om er veel zelf aan te kunnen doen. Geen moeilijke electronica, geen plastic, alles zwaar staal en gietijzer. En onderdelen zijn nog ruimschoots uit vele bronnen verkrijgbaar.

Een hele leuke website voor oude tractoren is overigens Yesterdays Tractors. Daar kun je ook lezen dat de Ford 3000 een gouwe ouwe is, er zijn de nodige personen die er vroeger een hebben gehad en nog steeds spijt hebben dat ze ‘m verkocht hebben.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?