Reageer op: Hoe blijf jij warm?

Noë
Sleutelbeheerder

Krelis en anderen,
even nog iets op het zijpadje. Is Quartz Ecopower echt een alternatief? Zit er iets nieuws achter? Is het het overwegen waard?
Ik was toch benieuwd naar de techniek van die revolutionaire QuartzEcopower, wilde weten welke techniek achter de Tell Sell verhalen van die de mollige Valérie Damidot schuilt.
Met een beetje zoeken vond ik op hun website dit tableau met technische informatie. https://www.quartzecopower.fr/quartzecopower-atouts/

Zij zeggen dus:
(1) L’air froid est absorbé par les 6 lampes tubulaires en quartz qui, pour le réchauffer, vont ‘capter’ les infrarouges du courant électrique, tout ceci sans aucune combustion.
(2) Les 3 échangeurs thermiques cylindriques en cuivre absorbent l’air réchauffé et le débarrassent des virus et bactéries en moins de 2 heures !
(3) Le ventilateur intégré rejette alors l’air réchauffé et purifié pour vous offrir une chaleur douce, homogene et saine dans toute la pièce.
Als ik het goed begrijp is het dus een ventilatorkachel die de aangezogen lucht door infraroodstraling en contact met koperen lichamen opwarmt en de kamer inblaast. Een aantal van hun bewoordingen vind ik als natuurwetenschapper onbegrijpelijk (of onjuist).
Lucht wordt geabsorbeerd door buislampen. Geabsorbeerd? Opgeslokt? Waar blijft die lucht dan?
Sans aucune combustion. Natuurlijk, elektriciteit wordt toch niet door verbranding in warmte (of straling) getransformeerd!
Les cylindres en cuivre absorbent l’air. Weer geabsorbeerd ?
Le ventilateur intégré rejette l’air dans la pièce. Aha, het gaat dus om hete-lucht-verwarming, zuivere convectie, alle straling blijft in het kacheltje.
Met alle begrip voor reclamemensen die proberen iets in algemeen begrijpelijke terminologie aan leken uit te leggen – dit gaat me te ver.

Ik ben er niet van overtuigd. Het is voor mij geen alternatief. Helaas, ondanks alle mooie woorden van Valérie Damidot.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?