Reageer op: Vluchtelingen & vakantiehuizen

#190954
 Noë
Sleutelbeheerder

“Ik weet ’t allemaal niet”, typte ik ’n half uurtje geleden. Maar onder de douche en met wat koffie besloten toch maar te typen wat ik wèl weet :

Als ik ’n leegstaande camping (of glamping) met die comfortabele safaritenten uitbaatte, dan wist ik ’t wel. Dan zaten daar nu vluchtelingen in, voor de winter zoeken we naar ’n warmere oplossing.

Als ik een of andere Eurocommissaris, staatshoofd of anderszins Machtig Man was, dan charterde ik – tegen betaling ! – alle toestellen van AirFrance-KLM, Lufthansa en noem maar op. Met deze toestellen wordt ’n luchtbrug geopend tussen Europa en de kusten van Libië en Libanon.
We ontnemen de mensensmokkelaars hun ‘handel’, er spoelen geen dode drenkelingen meer aan en ’t is nog goed voor de Europese luchtvaartsector bovendien. Die mensen ‘van daar’ komen toch.

Als ik burgemeester van ’n dorpje was, president van de ‘comcom’ bovendien, zette ik me in voor ’t uitwerken van mogelijk goede ideeën in plaats van schaapachtig te glimlachen bij ’n voorstel. Dat dat lastig is bij oprukkende FN-stemmers, zelfs in ’t diepste rurale Frankrijk, begrijp ik ook wel. Maar opvoeding, onderwijs en voorlichting dragen bij aan wederzijds begrip. Dat zou ’n gepensioneerde schoolmeester zoals mijn burgemeester toch moeten weten.

Genoeg voor nu, ik moet vijfhonderd kilometer rijden vanwege ’n trouwpartij. Morgen weer terug. Ik schaam me voor dit soort decadentie.
Peter.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?