Reageer op: SCI opheffen

#202050
 Noë
Sleutelbeheerder

Dag Lucien, dank je voor deze concrete info. Betekent dat dat je ex nu nog steeds (klein beetje) aandeelhouder is? Ik ben (voor mezelf dan) bang dat dat toch nare consequenties kan hebben. Wij zijn niet meer zo jong (halverwege de 60) en als hij komt te overlijden zit ik met dat minieme aandeeltje toch nog met het hele gedoe van huis moeten verkopen, sci ontbinden etc. Datzelfde zou gelden als zijn zoon dat kleine aandeeltje zou bezitten (in plaats van ik). Dat moet je toch iemand niet aan willen doen lijkt mij. Tenzij het echt veel geld scheelt, maar niet voor het uitsparen van een paar duizend euro.
Als we de aandelen goedkoop verhandelen onder ons, dan loopt mijn ex het risico dat hij straks veel plus value moet gaan betalen bij verkoop (gezien zijn leeftijd zal hij het veel onderhoud vergende huis zeker niet nog 15jaar houden). Vanaf het moment van aandelen-overdracht geldt de nieuwe lagere waarde van het huis om straks de plus value te berekenen, heb ik gelezen op de site waarnaar Rob (1ste reactie op mijn vraag) verwees. Ook schijnt het zo te zijn dat op het moment van aandelenverkoop een nieuwe termijn van 15jaar ingaat. Tenminste, dat begrijp ik tot nu toe. Klopt het wat ik hier schrijf?
En weegt die hoge plus value dan en de sores die je dan toch ook hebt net als nu, op tegen wat je nu uitspaart? Dat is echt iets waar we nog geen helderheid over gekregen hebben.
Even concreet: we kochten het huis 7 jaar geleden voor 300.000. Is nu geen 200.000 meer waard.
Natuurlijk komt straks de notaris om de hoek kijken, dezelfde als bij de aankoop. Maar wij willen goed geïnformeerd zijn zodat we niet (weer) iets doms doen. Want een sci oprichten was toch wel dom.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?