Reageer op: coffret de communication

#200984

Om nog even terug te komen op de vraag: en ben ik dan niet aux normes, of ontsteekt de Consuel inspecteur wellicht in woede wanneer hij een grade 1 coffret ontdekt waaraan te hoogwaardige ethernet bekabeling hangt of vice versa? Voor zover dat al niet uit m’n eerste reactie zou blijken, dan zou ik met een one liner zoals je die op sommige andere forums wel eens tegenkomt willen zeggen: het zal die inspecteur saucisse zijn. De enige vraag die telt: is er een coffret de communication, is dat geaard, en zijn alle pièces principales aangesloten. En met de invoering van Amendement 3 op de Franse elektranormen moet zo’n coffret voorbereid zijn op glasvezel. Pouvant recevoir 4 operateurs et avec un panneau de brassage. En in de onmiddellijke nabijheid daarvan: deux prises de courant. In een huis met meer dan drie kamers hoeven slechts twee aansluitingen functioneel te zijn, de rest van de bedrading moet er echter wel liggen, en attente. Schiet niet echt op, een paar van die RJ45 prises uitsparen.

Het jaar 3000 komt er aan, dus tegen die tijd zal ik hier wel een keer glasvezel krijgen. Maar goed, sinds 1 januari 2011 is die glasvezel uitbreiding dus een verplicht nummer. In de praktijk valt het allemaal erg mee: gewoon een wat grotere coffret waarin een extra stukje DIN rail zit waarop je zo’n speciale module (un DTI optique) ooit zou kunnen onderbrengen. Vier providers bij mij aan de deur? Ik zal al blij zijn wanneer onze telefoonlijn het zonder gekraak en geruis doet, zeg maar de technologie van rond 1900 die France Télécom / Orange nog steeds niet onder de knie heeft.

Ter zake. Nog even gekeken naar wat handzame overzichten en Schneider heeft in zijn voortreffelijke reeks technische informatie voor ingenieurs en eenvoudige eindgebruikers een aardig document over de coffrets de communication.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?