Reageer op: Houten ramen – RT2012

#198608
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Uiteraard zijn wij niet bezig om in zuid Frankrijk een Nederlands huis neer te zetten. Ik woon al jaren in de Ardèche en weet precies hoe heet het hier kan worden, en hebben we daar de RT2012 tenslotte niet voor? Om ons te helpen een huis te bouwen waarin het in de winter niet koud is en in de womer niet warm…? Zodat we zoveel mogelijk energie besparen.

Wat mij opvalt, is dat ondanks dat mijn vraag gaat over de houten ramen die mijn vader gaat maken, het vooral gaat over het niet plaatsen van luiken.
Wij hebben er eerst al bewust voor gekozen om geen elektrische luiken te nemen. Dit vinden wij niet mooi en vinden wij niet passen bij het huis wat wij gaan bouwen. Uiteraard helpen luiken bij het tegenhouden van kou of warmte, maar wie ervaring heeft met het bouwen van een huis volgens de regels van de RT2012, weet dat er bij het bouwen alles aan gedaan moet worden, zodat je zowel in de winter als in de zomer ongeveer dezelfde temperatuur in huis behoudt (% raamoppervlakte, dikte isolering, enz.). Ik geloof niet dat daarbij rekening wordt gehouden met het wel of niet hebben van luiken.
Hoe dan ook, de vraag ging niet zozeer over de luiken (die komen er in de toekomst misschien nog wel voor, en dan een paar mooie schuifluikjes), maar over de ramen die mijn vader wil maken.
Wie heeft er al ervaring met het bouwen volgens RT2012? Waren er struikelblokken? Waarop moet extra gelet worden? Iemand al meegemaakt dat het huis niet aan de eisen voldeed?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?