Reageer op: Houten ramen – RT2012

#198620
 Noë
Sleutelbeheerder

Hartelijk dank alvast voor jullie reactie.

Ik heb in mijn vorige bericht niet genoemd dat wij (in de eerste instantie in ieder geval) geen luiken voor de ramen zullen krijgen (besproken met de verzekering, geen probleem, als er maar een slot op de deur zit, werd ons gezegd… Hmpf…). Het is inderdaad lastig als je met naar buiten draaiende ramen een luik van binnenuit dicht moet doen (maar mocht dit ooit het geval zijn, is er misschien toch wel een mauw aan te passen)… Maar goed, in de eerste instantie komen er dus geen luiken voor de ramen…

Ik heb even gekeken naar de discussie in het forum over naar binnen of buiten draaiende ramen. Interessante discussie, waaruit toch blijkt dat de ramen in FR naar binnen draaien omdat er luiken voor zitten… Maar dat naar buiten draaiende ramen qua dichting e.d. niet per se slechter zijn. Van dat blijven beide mogelijkheden een optie.

Ik heb ook nog even gekeken op de website van LAPEYRE. Die ramen zien er prima uit, maar hoe ze precies geplaatst worden (tekening van doorsnede, bovenaanzicht, zijaanzicht enz.) staat er niet bij… Ramen bestellen zou natuurlijk net zo makkelijk zijn, maar mijn vader kan ze maken voor een fractie van de prijs. Daarbij komt dat onze ramen alles behalve standaard zijn, dus moeten de ramen op maat gemaakt worden, wat uiteraard altijd meer kost…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?