Reageer op: Houten ramen – RT2012

#198606
 Noë
Sleutelbeheerder

Beste Marit,

over de RT2012 kan ik u niets vertellen, wel iets over de verschillende manieren van ramen plaatsen die in Frankrijk gebruikelijk zijn. Hier heb ik het en en ander hierover bij elkaar gedragen.

Natuurlijk is het de vraag of men in een Frans huis naar binnen draaiende ramen plaatst zoals dat daar gebruikelijk is of de Nederlandse naar buiten draaiende. In Frankrijk zijn naar buiten draaiende erg ongebruikelijk, want men kan dan geen luiken bedienen en geen bloembakken buiten voor het raam plaatsen. Hierover was lang geleden een uitgebreide discussie in dit forum.

Laat je vader eens naar de ramen van een van de bekende timmerfabrieken kijken, bijv. Lapeyre. Hun ramen (behalve de goedkope ISOPRIX van vuren dan) vind ik excellent: goed eikenhout, uitgekiende profielen met dichtlippen. Vooral is de hele constructie afgestemd op dubbelglas: houten frame en dubbelglas zijn geïntegreerd, het zijn geen traditionele houten ramen in die men dubbelglas met latjes of stopverf ingezet heeft. Er komt zeker geen zuchtje wind meer door deze ramen.
Ik ben benieuwd wat uw vader als vakman van deze ramen vindt.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?