Reageer op: Makelaars? Zucht! En háát!

#192714
 Noë
Sleutelbeheerder

Ja zeg, nu voel ik me óók wel een beetje over één kam geschoren met met mijn landgenoten. Ik snap véél van het gevoel over het familiehuis dat zij gaan verliezen, al krijgen ze er geld voor terug. En ik begrijp ook wel dat het voor een makelaar geen feest is te communiceren met een rare buitenlander die slecht Frans verstaat, en nog eisen heeft ook. En ik begrijp ook dat de heer Kubbe zèlf makelaar is, en de nodige ervaringen op dit gebied zal hebben(?).

Op dit moment ben ik nog wat beperkt qua in een streek een tijd vertoeven en mij verdiepen in de lokale gebruiken, ik moet gewoon nog werken, en centjes verdienen, die ik overigens in Frankrijk ga uitgeven (of niet). Ik speur dus vanuit mijn aktief-zit bureaustoel naar een huis dat ik leuk vind, en voldoet aan wat wensen. En af en toe (niet vaak) componeer ik een uiterst beleefd mailtje in het Frans met alstublieft wat verzoeken om nadere info.

Maar inderdaad, als DE fransman, of DE makelaar (voor dit huis ben ik met de derde bezig) niet uit hùn leunstoel kunnen komen voor zo’n rare buitenlander, dan gebeurt er niks. Ja, je krijgt sarcastische bijdragen in een forum, te uwer vermaak. Of niet, natuurlijk.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?