Reageer op: Makelaars? Zucht! En háát!

#192702
 Noë
Sleutelbeheerder

De huizen komen niet vanzelf naar je toe.

Kopers komen ook niet vanzelf naar een huis toe. Dit staat al een tijdje te koop, dus er zou wel wat meer moeite… Als de juiste percelen er niet bij horen is het niks voor me, en ga ik er niet kijken. Dat soort zaken wil ik echt van tevoren weten. De verkoper mag er ook wel een beetje moeite in steken, zeg. (VERDORIE!)

Maar ondertussen heb ik contact met makelaar nr. 3. En hij spreekt Engels!

Dit huis is ook weer extra complex qua fosse septique. Die er is is niet op norm, en ligt pal naast een rivier. Makelaar nr. 3 suggereert nu wel vrolijk dat er achter de bestaande fosse gewoon een vloeiveld aangelegd kan worden. (Da’s niet waar.) Dit is typisch een plek voor een micro-station. Maar goed, dat is voor de SPANC om te bepalen.

Deze issue is best een lastige, een simpele fosse septique vervangen kan ik nog wel een geschat bedrag aan hangen, maar hier weet ik het gewoon niet. Eigenlijk zou de huidige eigenaar een SPANC-rapport moeten regelen om te zien wat er precies vereist is. Anders krijg je achteraf een voor mij onbetaalbare installatie op mijn dak. (Nou ja, niet echt op het dak, hoewel..) Kosten van zo’n “etude de sol” zijn ca. 400€, is mij verteld.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?