Reageer op: gescheiden elektra groepen

#198866
 Noë
Sleutelbeheerder

Allen bedankt voor de heel bruikbare antwoorden.

Moet nu dus ook echt die afzuigkap van nog geen 100 Watt op een aparte groep, met aparte met 25m 1,5mm2 incl buis? (Het huis is langgerekt en ik heb echt 25m nodig)

Andere vraag:
Ik heb nog een heel lang stuk bovengrondse kabel (3fasen + nul met gevlochten kernen van zo’n 4 mm dik; Mocht ik hebben van de Sicae na het omleggen van ons invoerpunt). De Sicae legt deze kabel in de buitenlucht zonder buis aan, echter zodra de kabel het huis in gaat hebben ze er een flexibele buis om gedaan. Deze kabel leek me prima voor mijn kookplaat van 6500 Watt, die je kan aansluiten op 2 fasen. De 3e fase + null gebruik ik dan voor de elektrische oven. Aarde tak ik dan af van de andere buizen/kabels (2,5mm2) die net zo lang zijn en afkomstig zijn uit dezelfde groepenkast met het zelfde aardpunt. (de 3 fase kabel wordt afgezekerd op 3x 16A) Ik verwacht dat dit eigenlijk zo allemaal niet mag, zelfs als ik de kabel in een buis doet, toch lijkt het me technische gezien helemaal OK en veilig. Wat zijn nu de gevolgen als ik de installatie laat keuren? Hanteren de Fransen nog een grijs gebied? Dus het mag eigenlijk niet maar dergelijke kleinigheden (zoals dit en enkele gecombineerde licht/WCD groepen, maar verder alles keurig en solide aangelegd) zien we maar door de vingers? Of reageert men heel zwart wit?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?