Reageer op: Fiche de police

#191188
 Noë
Sleutelbeheerder

Beste Jos, Uw heeft terecht “le conseiller” toegevoegd aan Uw naam. Ik kan mij in Uw bijdrage geheel vinden en ik ben het volkomen met U eens. Sterker nog – ik zou Uw pleidooi zelf geschreven kunnen hebben.
Soms heb ik wel eens de neiging om voor Tuyl Uilenspiegel te spelen. Deze neiging kan ik niet onderdrukken bij het lezen van het commentaar van onze Wim. Zo was er eens – een sprookje – een CdH exploitant die zijn gasten vrijwillig en tot hun grote genoegen eens wat klusjes liet doen en ze daarvoor beloonde met gratis heerlijke maaltijden liefdevol gekookt door zijn echtgenote. Over deze man (ik was het dus niet want ik ben geen CdH exploitant) werd dus de banvloek uitgesproken. Het was hoogst illegaal wat hij allemaal flikte en geloof het of niet maar het woord “aangeven” en “wie niet wil horen moet maar voelen” is daarbij ook gevallen. Daar dacht ik even aan toen ik het liberale commentaar van Wim las. Want Wim liep voorop in de “lynchmob”.
Verder hebt U mij toch wel aardig getaxeerd en zal ik wel de eerste zijn om mij tegen absurde regelgeving te verzetten. Waarbij vooral de EU mijn warme aandacht heeft. Maar ook organisaties als het CVZ, het onrecht van het “verdragsrecht”, zwendel met pensioenen en pensioenfondsen en dat soort zaken hebben mijn warme belangstelling.
En daarbij moet ik dan ook zeggen dat ik er een beetje gallisch van wordt als bepaalde uitwassen van het EU beleid als reuze successen worden gepresenteerd.
Dit geldt dus bijvoorbeeld voor de wetgeving omtrent ziektekostenverzekering vooral daar waar de Nederlandse overheid er selectief die puntjes uitpikt die in haar kraam te pas komen maar de rest van de wetgeving aan haar laars lapt.
Maar er zijn veel aspecten van het Nederlandse overheidsbeleid die onze aandacht verdienen. Ik kan die nu niet allemaal noemen – het zijn er te veel maar ik noem er één.
Paspoorten, het sluiten van consulaten, discriminerende tarieven voor niet ingezetenen.
Ook daarover heb ik wel eens van gedachten gewisseld met Wim. Daarbij heb ik dus de mogelijkheid geopperd dat bejaarde Nederlanders in de EU – die er moeite mee hebben om een achterlijke reis te gaan maken naar Parijs – gewoon geen paspoort meer aanvragen maar een Franse identiteitskaart de carte de séjour die gratis bij de Préfectuur van hun departement te verkrijgen is.
Zo zijn er veel zaken Jos. Wat het CVZ en deze problematiek betreft, procedeer ik al jaren met het CVZ en heb ik een actiegroepje dat mensen helpt – en met veel succes – om zich van het CVZ te bevrijden. Wij gaan daarover vaak niet in détail omdat er op dit soort fora veel mensen meelezen en ook vaak diegenen die nu juist niet het belang van onze doelgroep in het oog hebben.
En daarbij doel ik dus op diverse overheidsinstanties maar ook op adviseurs en deskundigen waarbij het commerciêle eigenbelang prevaleert.
Ik neem Uw commentaar serieus – “GRRRR en wegwezen” niet zozeer.
Ik beantwoord Uw citaat dat ik overigens onderschrijf met een citaat van Winston Churchill :

” You have enemies ? GOOD. That means that you’ve stood up for something, sometime in your life “.

En fijn dat we mogen zeggen wat we te zeggen hebben en niet gecensureerd worden toch Wim ?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?