Reageer op: Fiche de police

#191203
 Noë
Sleutelbeheerder

Draaf nou toch niet zo door, OEVVD! Elke chambres d’hôtes exploitant vraagt al de gegevens op van de gasten die daar verblijven. Dat is al gebeurd bij de reservering en voor ‘walk-ons’ doen ze dat ter plekke. Er is ook niks mis mee om te vragen naar ID of paspoort (nee, niet naar de carte de séjour, want die hebben EU-onderdanen niet). Natuurlijk wil je weten wie je in huis haalt en dat weet de exploitant dan ook!
Het gaat er nu om of je die gegevens van laten we zeggen een Nederlandse gast (inclusief zijn gezin, met alle voornamen, geboorteplaatsen en paspoortnummers) in je eigen logboek of computer met de hand gaat overschrijven op een formuliertje van de politie en dat gaat inleveren op het politiebureau. Ik ben er van overtuigd dat de politie in de Gers daarover het enige verstandige heeft gemeld aan JP en ik hoop dat de polities in de andere 94 departementen precies hetzelfde zullen zeggen tegen de chambres d’hôtes exploitanten in hun departement. Ik stel zelfs voor dat we aannemen dat ze dat zullen doen, zodat al die andere chambre d’hôtes exploitanten in Frankrijk het politieformuliertje gewoon kunnen vergeten voor EU-burgers.

Wim

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?