Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189300
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ooit heb ik me beet laten nemen door een MTD zitmaaier te kopen met een onbekend chinees motormerk terwijl ik dacht dat de beste man me een B&S verkocht.
    Toen de maaier op een dag niet meer startte kreeg ik in de gaten dat ik beet genomen was.
    Ik heb toen voor een prikkie elders een Loisir Verts Loisirs gekocht met een Honda motor en dat ding deed het bar goed.
    Nu is echter de tijd aangebroken een nieuwe zitmaaier te kopen, alleen weet ik niet welke omdat we voorheen een platte tuin hadden en nu een op een helling.
    Het maaiveld zal ongeveer 2000 m2 zijn.
    Wat zijn de ervaringen en welk merk?

    Cees.

    #189301
     Theo Sacourieu
    Sleutelbeheerder

    Eh, de vert loisir zitmaaier die ik heb sinds 2009 is ook een MTD als je de verf eraf haalt. Maar de mijne heeft een 15 hp motor van Japanse herkomst. Inmiddels is onderhoud niet meer de moeite waard en maai ik al jaren op dezelfde motorolie en blaas is de bestaande filters met de siflette en de compressor eens per jaar door. Maar wil je echt een maaier denk dan eens aan een: kubota

    #189302
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,
    als je op hellingen wilt maaien dan is het volgens mij het belangrijkste dat het een hellingmaaier is.
    De smeersystemen van normale maaiers (spatsystemen) werken op hellingen niet, daar moet je een druksmeersysteem hebben. Ook bekende merken passen in de goedkopere modellen vaak spatsmering toe.
    Informeer bij aankoop tot welke hellingshoek de machine geschikt is. Wees voorzichtig als gezegd wordt ‘een beetje helling kan ie wel aan’.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?