De Zoekfunctie à la wannox

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rob van der Meulen 8 maanden, 3 weken geleden.

• Auteur
     Noë 
    Sleutelbeheerder

Voorlopig hebben we een bericht geplaatst met een rudimentaire zoekfunctie. We proberen nog steeds om de zoekfuncties te integreren.. Dit blijkt echter niet zo eenvoudig te zijn.

https://infofrankrijk.com/wannox-archief/

Mogelijk hebben we hier ook een meer permanente oplossing gevonden voor het doorzoekbaar maken van het archief. Laat me ajb weten wat je ervaringen zijn met deze oplossing.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Anton,

Waarschijnlijk veel te simpel gedacht, uit de tijd dat ik nog batch files schreef en me soms met assembly language programming bezig hield:

Ik stuur google er altijd op af met de bekende boodschap:

zoekbegrip site:https://archief2.infofrankrijk.com/

Valt dat niet als invisible achtergrond te gebruiken voor een apart zoekkadertje voor het oud / Wannox archief? Hoeft alleen het zoekbegrip te worden ingevoerd en blijft de rest van de opdracht tekst verborgen.

mvg

Rob

Noë 
    Sleutelbeheerder

Dat lijkt het niet op te lossen Rob. Met de zoekfunctie van duckduckgo lijkt het wel te lukken.

Zie maar: https://infofrankrijk.com/wannox-archief/

Noë 
    Sleutelbeheerder

Zoekfunctie hieronder

Na de overname van Infofrankrijk kwam al snel het verzoek om de zoekfunctie voor het Wannox-archief te herstellen.

Tot ergernis van de regelmatige bezoekers van “Wonen en Leven in Frankrijk”en zeker ook van de beheerder was het niet een eenvoudige opgave om dit te doen.

Op dit moment wordt nog steeds gewerkt aan het creëren van een goede oplossing.

Tussentijds hebben we deze “omweg” gemaakt. We hopen dat daarmee een rijke bron aan informatie en kennis over (en door) “Wonen en Leven in Frankrijk” wordt ontsloten.

`

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Anton,

Wanneer een kleine omweg het gewenste resultaat oplevert is daar niks mis mee. Voor mij is nog maar de vraag of je het Wannox archief in een fraaiere alles overkoepelende zoekfunctie zou moeten opnemen. Loop je dan niet hetzelfde risico als bij Google dat je pagina’s en pagina’s aan hits krijgt. Bomen en bos verhaal. Misschien dat een “eigen” zoekfunctie voor oud-archief de boel wat overzichtelijker houdt. Ook een kwestie van hoeveel tijd en geld je zou willen inzetten op het ontwikkelen van een fraaiere dedicated zoekfunctie.

In ieder geval werkt de nu binnengevlogen speureend goed. Kan iemand nog eens van pas komen wanneer er naar iets niet alledaags gezocht moet worden. De eerdere discussies over het recht van overpad bijv. kan iemand nu ook zo terugvinden om maar een voorbeeld te noemen.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Misschien is dit inderdaad de oplossing.
    Inmiddels heb ik een submenu “Wannox-archief” en “Zoek in het Wannox-archief” aangemaakt onder het menu-item “Home” (de paarse menu-balk)

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Anton, gezien, is al een hele verbetering. Maar niet de plek waar argeloze zoekers meteen naar toe zullen klikken. Zou je de witte zoekbalk bovenaan niet kunnen splitsen in twee delen, of daaronder een kleiner zoekbalkje kunnen plakken voor oud archief. Aan te duiden met forum vragen 2002 tot 2012? Of wat ook de exacte tijdstippen maar geweest mogen zijn van de start van het forum en de overgang naar nieuwe software? En de tekst voor de actuele zoekfunctie aanvullen: zoeken in het huidige forum etc. Dan is alles in één oogopslag helder.

Noë 
    Sleutelbeheerder

In de rechterkolom, bovenin, is nu een zoekfunctie die alle archieven naspeurt.
    Typ je bijvoorbeeld “overpad” in dan kom je informatie tegen uit zowel het Wannox-archief als de huidige database.

Petrus, Mr Petrus 
    Bijdrager

.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Anton, overzichtelijker dan alle archieven onder één zoekopdracht onderbrengen kan niet. Een enkele keer heb ik wel eens gewezen op Vincent Dekker, die in Trouw verslag doet van zijn eigen zonnestroom bevindingen en zonne-energie in het algemeen. En die wordt meteen gevonden via deze nieuwe aanpak. Namens de zoekenden, die anders zouden kunnen verdwalen, dank.

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2019 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account