Zes van de tien Fransen staan rood op de bank aan het eind van de maand

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196375
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Veel Fransen hebben moeite om aan het einde van de maand de touwtjes aan elkaar te knopen. Volgens Panoramabanque.com, een website die Franse bankentarieven met elkaar vergelijkt, heeft 65% van de bankklanten maandelijks een – toegestaan – tekort op de bankrekening, waarvan 28% meer uitgeeft dan de limiet toestaat.

    [url-https://infofrankrijk.com/#anker6]Bericht [/url]op de homepage.

    Wim

    #196378
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben ik al bijna een model fransman alleen woon ik nog in nederland waar het volgens de kantine praatjes echt niet veel beter is. ook nl holt het achteruit. 500 werkeloze per dag en nog twee maanden dan is het voor de seizoenarbeider ook afgelopen. en onze fijne minister president is op onze belastingcenten op “werkbezoek” op de antillen terwijl de rest van het parlement op vakantie is.

    #196377
     Anoniem
    Inactief

    Mag een minister dan geen vakantie?
    Ben jij er nog zo een die de minister president de schuld geeft van alles?
    Ik heb geen crisis, ik ken (nog) geen crisis.
    De meeste mensen die nu schreeuwen hebben veel te lang op een veel te grote voet geleefd.
    De ene financiering na de andere, aflossings vrije hypotheek, daar kon nog wel een leninkje bij voor een nieuwe motor en een auto voor de vrouw, liefst een cabriootje.
    En nu tot de nek in de schulden zitten.
    Mijn moeder heeft me altijd geleerd, als je een dubbeltje verdient kun je géén kwartje uitgeven.
    De crisis is shit, ben het volledig met iedereen eens, maar wie toen gewoon gedaan had kan nu rustig slapen.
    Welterusten.

    #196376
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mee eens Cees. Normale burgers kunnen geen crisis ervaren anders dan door eigen toedoen. Binnenkort gaan de pensioenen (ABP) weer 6 % omlaag. Dus moet je er vanaf deze week vanuit gaan, dat je over een paar weken minder te besteden hebt. Bijv. door alvast nu niet met vakantie te gaan Ik speel daar primcipieel altijd opin en houd du nog steeds ieder maand over. Voordat de crisis begon heb ik mijn aflossingsvrije hypotheek afgelost en ik heb daardoor geen grote maandelijkse uitgeven meer. Welk koop nog steeds wat ik wil kopen. maar niet dwangmatig/ Laat ze maar komen ie beren uit het bos.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?