Windows 8.1 update

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187855
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een Franse laptop /HP/ met Windows 8. Je mag gratis naar Windows 8.1 en met onze normale computer (Nederlands) was dit geen probleem om wat kleine praktische zaken na.
    De Franse wil Windows 8.1 echter niet installeren en geeft als mededeling± Windows 8.1 n´a pas être installé, un problème est survenu qui empêche l´installation du Windows 8.1
    Er wordt echter geen enkele indicatie gegeven wat het probleem is. Wellicht weet iemand hoe je dit probleem kunt vinden.
    William

    #187862
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb je gecontroleerd of alle andere Windows updates zijn geïnstalleerd?
    Verder zou je eens in de “Event Viewer” kunnen kijken, volgens mij “Observateur d’événements” in het Frans?

    #187863
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kreeg je geen errorcode achter die melding aan, bijvoorbeeld: Code d’erreur : 0x80070003 ?

    #187860
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helaas, de gewone updates lopen goed. En jammer genoeg geen code d´erreur. William

    #187857
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #187856
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt Jako
    Ik ga het morgen c.q. maandag proberen. Waarschijnlijk lukt het dan wel. Ik moet wel redelijk de tijd nemen want met onze wifi (1,85 MB max.) duurt de download erg lang. Ik laat natuurlijk wel even weten of het gelukt is. Ik heb ik ieder geval de laptop ook actief op updaten gezet zodat er geen achterstand is in de verwerking van de updates. Merci, William

    #187858
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako, de link werkt goed. Is een klein handig programmatje (ook voor anderen) wat een controle uitvoert. Bleek dat de registratie niet helemaal goed stond. Automatisch gecorrigeerd.
    Kom dan inderdaad een stap verder, alleen dan komt het volgende kleinere probleempje en dat is de Windows versie. Waar ik ook in de computer kijk, het ding geeft alleen Windows 8 aan en je hebt meer nodig voor een juiste keuze. Maar daar is wel uit te komen. Laat het even rusten want er liggen nog een hoop klussen en ga dan verder, nogmaals bedankt, William

    #187859
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb geen enkele keuze hoeven maken op mijn ‘Franse’ laptop, alleen in de windows store de 8.1 update selecteren.

    #187861
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het werkt. Met de hulptool is de registratie goed gezet en bij de tweede keer pakte de update. Na de update, wijs geworden door een oudere discussie, een print gemaakt van het toetsenbord omdat dit niet meer herkend werd. Na de eerste keer inloggen ook in orde.
    Windows 8.1 wordt m.i. toch stabieler. In het begin werd de usb kabel van de ABNAMRO niet herkend en moest deze iedere maal via de comptabiliteitsweergave toegevoegd worden. Ook de USB poorten van de PC werden niet allemaal herkend (pas na een warme start), maar nu doet dit het allemaal weer. Bedankt Jako, Paul, etc.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?