Wie houdt er van lezen?

Dit onderwerp bevat 19 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190391
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wie houdt er van lezen?

    The Open Library, meer dan 1 miljoen gratis eBooks in diverse talen.

    De zoekopdracht “Napoleon” (show only eBooks) levert 2817 treffers, met één boek per dag is dit 7,7 jaar leeswerk.

    janv

    #190398
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En kijk hier eens naar: Kunstdenkmäler zwischen Maas und Mosel.

    #190399
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, prachtig boek, download als pdf, epub enz in de linker kolom.

    Kunstdenkmäler zwischen Maas und Mosel

    janv

    #190400
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien ook aardig voor de Meusiens zou Charles Aimond zijn. Is er nog niet bij, maar komt misschien nog ooit.

    #190392
     bosbess
    Deelnemer

    Weer bedankt Jan, heb de site in mijn bladwijzers gezet en een boek gedownload. Andere sites op dit gebied zijn bv. Ibiblio en Project Gutenberg, genoemd naar de officiële uitvinder van de boekdrukkunst Johannes Gutenberg, zie de Wiki. Laurens Janszoon Coster wordt enkel in NL als de uitvinder van de boekdrukkunst geëerd.

    #190396
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je blijft je soms verbazen over de hoeveelheid informatie die je tot je kunt nemen.
    Meer in franse sferen is http://gallica.bnf.fr[/url%5D de bibliothèque numérique van de France Nationale Bibliotheek.
    Ik vond zojuist documenten uit de tijd van Henri IV van mensen die destijds in een van de voorgangers van mijn huis hebben gewoond. Een echte Seigneur….

    #190397
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Prachtige boeken over biologie.

    Kurt Stübers Online Bibliothek

    Mijn avatar komt uit “Kunstformen der Natur van Ernst Haeckel” figuur 7 “Ophiocreas oedipus”

    janv

    #190409
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik mis nog de DBNL, De Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren. Enkele weken geleden vond ik daar een prachtig boek. Het is een “Handleiding voor hen, die alle voorkomende herstellingen aan huis en huisraad zelf willen verrichten”, dus heel erg nuttig.
    weic001repa02_01_scan0000_tn.jpg
    Een foto van de kaft.

    wimb

    #190410
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leuke website jammer dat er geen moderne boeken tussen staan.

    #190395
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja logisch oude boeken, als nieuwe boeken gratis gedownload kunnen worden schrijft niemand ooit meer een boek.
    Als je geinteresseerd bent; een nieuw boek dat binnenkort wordt uitgegeven waarin het verhaal zich hoofdzakelijk in Frankrijk afspeelt. Op deze pagina van de site vindt je info en hoe je kunt worden opgenomen in de promotiemailing list: http://perso.nordnet.fr/herman.karper/huispag/insolite/insolite003.html

    #190408
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Herman op 24/04/2014 17:41
    Ja logisch oude boeken, als nieuwe boeken gratis gedownload kunnen worden schrijft niemand ooit meer een boek.

    Als dit een commerciële boodschap is, dan wil ik het hierbij laten, zo niet, dan toch wel iets van commentaar op het bovenstaande.
    Hert is nu wel gemeengoed, dat video en muziekmarkt door samenwerking tot een redelijk verdienmodel zijn gekomen en dat dit bij boeken in het geheel niet het geval is.
    Dit alles los van het feit, dat het papieren boek als opvolger van de perkamentrollen een gepasseerd station zijn Ik lees veel, maar de boeken die ik krijg – vroeger vaak ambtshalve, maar nu vooral op verjaardagen – gaan zo snel mogelijk weer de deur uit. De nieuwe aan de ongelukkigen die na mij jarig zijn en die niet tot de gemeenschappelijke kennissen behoren. Laatste hebt ik nog 1500 boeken in de vuilcontainer gedumpt (afdeling papier)
    IK heb nog zo’n 200 boeken over die waard zijn om te blijven. Lezen zal ik ze niet snel meer. Ten eerste zijn ze te zwaar om in de hand te lezen en tweede kan ik niet de lettergrootte aanpassen. Zodra ik die laatste 200 kan downloaden gaan ook die de vuilcontainer in. Weg met het papieren boek en lang leve de Reader

    Dus boeken schrijven was een goed en nobel vak, maar niet op papier. Dat was ook het lot van de paardentram. Daarom is jouw klacht hierboven wel erg typisch Frans en vooral tegen innovatie.

    #190394
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Om op je eerste opmerking te reageren, ja en nee. Ja omdat ik om het boek uit te kunnen geven een stuk of 50 e-mails moet verzamelen van mensen die er in toestemmen een promotiemail te ontvangen van de uitgever. Nee omdat mijn kritiek daar los van staat.
    Als je goed gelezen hebt dan is het niet het e-boek op zichzelf waar ik bezwaar tegen heb maar de download mentaliteit, het ilegaal downloaden of wel stelen van boeken via internet.

    Uit onderzoek is gebleken dat een groot percentage van nieuwe boeken in het ilegale cirquit terecht komt.
    Een manuscript schrijf je niet op een achternamiddag, tenminste als het ergens over gaat. Het is voor een (beroeps)schrijver voor de kat zijn viool werken als op de geschetste manier jan en alleman er met zijn product vandoor gaat.

    Een jaar van je tijd investeren in het schrijven van een boek als je er geen flikker mee verdient, je hoeft er niet lang over na te denken om dat uit je hoofd te laten.

    Overigens komt mijn boek als het uitgegeven wordt, ook als e-boek op de markt. Als het gaat zoals ik hiervoor geschreven heb dan is het tevens het laatste boek wat ik geschreven heb.

    En dan als een traditioneel boek te zwaar om vast te houden is, zou je toch iets aan je conditie moeten doen.
    Overigens ben je ook niet gespeend van vooroordelen gezien je laatste opmerking. Zelf 75 jaar Nederlander woon ik nu 13 jaar in Frankrijk, dus je opmerking slaat zoiezo nergens op maar daarnaast heb ik een iets andere ervaring, allerlei zaken vergelijkend kan ik je melden dat Fransen zelfs vooruitstrevender zijn dan Nederlanders. Heelveel zaken waarover in Nederland druk gedicussieerd wordt of het wel zou moeten is hier al lang gerealiseerd.
    En voor je een relatie gaat leggen met mijn leeftijd, ik heb een carriere als automatiseringsdeskundige achter de rug.

    #190393
     Noë
    Sleutelbeheerder

    EHerman,

    Ook ik ben 75 jaar en heb ook meer dan 13 jaar in Frankrijk gewoond en ook ik ben automatiseringsdeskundige. Maar ja, al die kwalificaties zijn geen kenmerk van kwaliteit.
    Je hebt niet begrepen wat mijn hoofdpunt was. Als jij geen goed verdienmodel of product kunt bedenken, dan is het inderdaad nutteloos en zeker niet winstgevend om een boek te schrijven. Overigens is het boek van Wim Bavelaar een zeer winstgevende uitgave, met vele drukken, geweest. Ik vrees dat jouw boek de markt niet haalt. Noch in gratis downloads nog in de winkel.
    Ik snap ook niet waarom een schrijfhobby zou moeten worden beloond.

    #190406
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de indruk dat jij een heleboel niet snapt, en dat na 75 jaar… overigens wat W.B. er mee te maken heeft ongaat mij zoals ook het feit dat jij kwalificaties en omzet voorspellingen kunt geven over een boek waarvan je de inhoud niet kent.
    Verder beschouw ik deze, nergens toe leidende, discussie als gesloten.

    #190407
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Allebei 75 jaar – ik dacht dat je met het klimmen der leeftijd juist wat milder werd ;-).
    Zullen we het weer over het onderwerp hebben? Wie houdt er van lezen?
    Er is trouwens een nieuw boek uitgegeven door de Figaro, over Franse uitdrukkingen.

    #190405
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ten eerste, Marietta, heb ik een ontnuchterende mededeling voor je: Alter schutz vor Torheit nicht;
    ten tweede gebruikte Herman deze site voor een promotionele actie voor zijn boek. Ik weet niet of Herman zo slim is, om dit te hebben gedaan om te klimmen in de googlerating. Hij zegt automatiseerder te zijn geweest, dus ik denk het wel.
    Als je de proefpagina leest in zijn link dat begrijp veel van mijn kritiek.

    #190404
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Boze Wolf,

    bedoeld was zeker
    Alter schützt vor Torheit nicht.

    Google is your friend!

    #190403
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Was Boze Wolf vroeger een Bruine Beer?

    #190401
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tempo doeloe, Jaap, tempo doeloe. Ik denk er nog weleens aan terug 🙂

    Peter.

    #190402
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jaap
    Even kijken naar mijn huis: nee ik ben geen bruine beer of zoiets.
    Ik dacht nu juist dat jij onze hier weggepeste Bruintje Beer was
    Kan eigenlijk ook niet, want BB was een wat eenzame wereldvreemde hoogopgeleide invalide man, en dat ben jij niet allemaal!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?