Welkom in Frankrijk, maar dan……..

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191078
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Raad&Daad
    Welkom in Frankrijk, maar dan………..
    * Hoe zijn de omgangsvormen in mijn regio?
    * Waar moet ik zijn als ik mij als zelfstandige wil vestigen?
    * Waar is het dichtsbijzijnde ziekenhuis?
    * Wie kan voor mij een brief schrijven?
    * Wie helpt mij het telefoongesprek te voeren?
    * Wie gaat er mee voor dat gesprek op het stadhuis?
    * Wie luistert er naar mij als ik mijn probleem wil bespreken?
    Zo maar een aantal praktische vragen, waar u tegenaan kunt lopen bij uw emigratie naar het mooie, maar soms gecompliceerde, Frankrijk.
    Méér dan 130 vrijwilligers van Raad&Daad, verspreid over Frankrijk, staan klaar om u te helpen.
    Zij bieden een luisterend oor, doen suggesties en plegen, indien nodig, zelfs een telefoontje of schrijven voor u een voorbeeldbrief.
    Afhankelijk van de afstand gaat een vrijwilliger met u mee naar een Franse instantie om u ter zijde te staan. 
    Wilt u meer informatie of zoekt u hulp van één van onze vrijwilligers?
    U vindt ze op onze website: http://www.raadendaad.eu

    #191080
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat mij net opviel (als developer :-)… Er staat een regel CSS boven in de pagina:
    #site-title,#site-description,#header-extra-html{display:none;}

    Staat waarschijnlijk geen [style] omheen?

    #191079
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Timo,
    Erg attent op mij hierop attent te maken, ik had het zelf al ontdekt en werk momenteel aan een oplossing hiervoor.
    Met vriendelijke groet
    Paul Subelack

    #191081
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds 1 maart 2016 zijn mijn man en ik officieel geëmigreerd naar Frankrijk, Dordogne (24).T.a.v.invoer auto, CPAM enz is alles voortvarend verlopen. De volgende vraag ik iets waarover ik verschillende info vind.
    Wij zijn beiden gepensioneerd, we hebben hier een huurhuis, een inkomen alleen uit Nederland namelijk AOW, beiden een pensioen van:samen €700, €200 en €500. Ik heb iets gelezen over de keuze vrijheid om bij een inkomen alleen uit Nederland ook in Ned inkomstenbelasting te kunnen blijven betalen.Voor ons is dt vertrouwd met een boekhouder die dit al 30 jaar voor ons verzorgd. Is dit inderdaad mogelijk? De Nederlandse. Belastingdienst is op de hoogte dt wij uitgeschreven zijn uit Nederland

    #191082
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het kan wellicht heel interessant zijn eens te calculeren hoe uw aanslag er in Frankrijk uit zou zien. Vaak, niet altijd, is de aanslag in Frankrijk maar een schijntje van wat men in Nederland betaalt.

    U heeft overigens het recht te kiezen tussen betalen van de inkomstenbelasting in Nederland of in Frankrijk, dat is uw keus en van niemand anders.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?