Weet iemand wat dit is?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189053
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kom ze regelmatig tegen op de plekken waar ik wandel. Is het een mollenverdrijver?

    Grt,
    Robert

    #189059
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nooit gezien, maar, als advies, neem de foto mee naar b.v. GammVert. Ze weten daar heel veel (over b.v. schimmels, insecten, knaagdieren, e.a.).
    Hoop dat het onschuldig is. En verder: een goed 2014.
    Peter Brand

    #189060
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk een markeerpunt bij landmeting, een zg “borne”.
    21988.jpg

    #189055
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Robert, het lijkt mij geen mollenverdrijver. Je kunt het welk makkelijk controleren. Als je er weer één moet je ongeveer een minuut luisteren, als het een mollenverdrijver is dan gaat het ding in deze periode wel een keer heel zachtjes zoemen/trillen. William

    #189056
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals Louise al melde, dit is een Borne, welke je meestal in het oranje ziet, maar ook de witte kom je regelmatig tegen.
    Waarom en wanneer welke kleur kan ik niet zeggen, maar bij de landmetingen van mijn omliggende terreinen heeft de landmeter alleen maar oranje bornen geplaatst.
    Het gedeelte op de photo zit in de grond en daarin plaatst men een plastic “vlaggetje” om het bovengronds zichtbaar te houden.

    Peter

    #189057
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De steen ernaast is hoogstwaarschijnlijk de “oude” borne, dat bracht me op het idee, want deze recente vorm had ik nog nooit gezien. Waarom is dat markeerpunt uit de grond getrokken?

    #189058
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor de reacties. De foto is op zijn kant en de steen ernaast is de hoek van het tuinhuisje. Ik vond deze “borne” op de landgrens tussen mij en mijn buren, dus dat is dan logisch. En nu je het zegt dat hij gebruikt wordt voor landmetingen, snap ik waarom ik ze ook midden tussen de weilanden zie op de erfgrenzen.

    Merci!
    Robert

    #189054
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En het verwijderen of eigenhandig verplaatsen van een borne is een misdrijf in Frankrijk. Dus de volgende er maar niet uit trekken…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?